Πολιτισμός

Το μέλλον της αυτοκίνησης θα κριθεί, σε μεγάλο βαθμό, από τις μπαταρίες.

Με άλλα λόγια, από την επάρκεια των πρώτων υλών (κυρίως του λιθίου) και από την παραγωγική ικανότητα των μονάδων οι οποίες θα τροφοδοτούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες με μπαταρίες για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τους.

Σημειώνεται, άλλωστε, ότι από τα 2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που εκτιμάται ότι πουλήθηκαν το 2020, ο αριθμός εκτιμάται ότι θα είναι κατά 12 φορές μεγαλύτερος ως το 2030, φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 31 εκατομμύρια – και αντιπροσωπεύοντας, έτσι, το ένα τρίτο περίπου των πωλήσεων νέων οχημάτων, σύμφωνα με την Deloitte.

Συνολικά, η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας υπολογίζει ότι ως το τέλος της δεκαετίας, θα κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη κάπου 145 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, έναντι μόλις 10 εκατομμυρίων πέρυσι.

Είναι λογικό, λοιπόν, ο κλάδος να προετοιμάζεται εντατικά και οι κυβερνήσεις να κάνουν από την πλευρά τους ό,τι μπορούν προκειμένου να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες – οι οποίες, για μια ακόμη φορά, ποντάρουν πολλά στη βοήθεια του κράτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, έντονη κινητικότητα παρατηρείται παντού, φυσικά και στην Ευρώπη. Για την ώρα, ωστόσο, οι «γίγαντες» της παραγωγής μπαταριών βρίσκονται εκτός Ευρώπης, κυρίως στην ανατολική Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα, Ιαπωνία) αναγκάζοντας τους ευρωπαϊκούς ομίλους του κλάδου να εξαρτώνται από αυτούς.

Οι παρακάτω είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα – μαζί με τα σχέδιά τους για το επόμενο διάστημα, όπως τα παρουσιάζει σε ρεπορτάζ του το Reuters. Αξίζει να σημειωθεί, προκαταβολικά, ότι οι ρυθμοί ανάπτυξής τους κατά την περασμένη πενταετία, 2016-2020, ήταν κυριολεκτικά εντυπωσιακοί: Από το ασύλληπτο 3.400% για την CATL (απόδειξη και αυτή της δυναμικής των Κινέζων) και το 1.200% για την LG μέχρι το 400% της Samsung, το 226% της SK ON και το 214% της PANASONIC.

Back to top button
Close
Close