Επιχειρείν

Pizza Hut: Όταν Τραμπ και Γκορμπατσόφ τη διαφήμιζαν παγκοσμίως

Ηείδηση του κλεισίματος των 16 καταστημάτων της Pizza Hut στην Ελλάδα μπορεί να έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία» για της μη γνωρίζοντες και παράλληλα να άφησε στο δρόμο 180 εργαζόμενους, όμως σε όσους γνώριζαν την πορεία της εταιρείας το «λουκέτο» ακουγόταν εδώ και περίπου ένα μήνα. 

Ωστόσο, κατά τη μακρά πορεία της Pizza Hut στην Ελλάδα οι μεγαλύτεροι έχουν να θυμούνται πολλές από τις διαφημίσεις που «ταξίδεψαν» τη διάσημη αμερικανική πίτσα ανά τον κόσμο. Ειδικά τη δεκαετία του ’90 η εταιρεία έκανε κορυφαίες διαφημιστικές καμπάνιες για να προσελκύσει νέους πελάτες αλλά και να συζητηθεί. Στα 62 χρόνια ιστορίας της Pizza Hut μία από τις πιο πετυχημένες συνταγές της ήταν η πίτσα με τη γέμιση τυριού πάνω στην κρούστα ζύμης. Όμως, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1995 όλα τα δεδομένα έδειχναν ότι η συνταγή θα αποτύχει πλήρως

«Προσπάθησαν να την προωθήσουν χιλιάδες φορές με χιλιάδες διαφορετικούς τρόπους χωρίς αποτέλεσμα» εξήγησε το 2018 στο Business Insider η Janet Lyons, διευθυντικό στέλεχος στη διαφημιστική εταιρεία BBDO που ανέλαβε να βρει έναν τρόπο αποτελεσματικής προώθησης της πίτσας με γεμιστή κρούστα.

Η Lyons και η ομάδα της BBDO κατάλαβαν ότι χρειάζονταν κάποιον διάσημο που να κάνει κάτι «με τον λάθος τρόπο» για να προωθήσουν την ιδέα τού να τρως πρώτα την κρούστα της πίτσας και μετά το υπόλοιπο κομμάτι. Έτσι, θα τονιζόταν η ύπαρξη γέμισης τυριού στην κρούστα της πίτσας. Και έτσι, κάπου εκεί εμφανίστηκαν σαν από «μηχανής θεοί» ο Ντόναλντ και η Ιβάνα Τραμπ. 

Ο νυν πρόεδρος των ΗΠΑ και η τότε σύζυγός του είχαν χωρίσει, με το διαζύγιό τους να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των media. Οι ιθύνοντες της Pizza Hut δεν περίμεναν ότι Ντόναλντ Τραμπ και Ιβάνα Τραμπ θα δέχονταν να πρωταγωνιστήσουν στη διαφήμιση. Εν τέλει όχι μόνο δέχθηκαν αλλά η διαφήμιση προκάλεσε πάταγο. Το συγκεκριμένο προϊόν απέφερε 300 εκατομμυρίων δολαρίων επιπλέον στην Pizza Hut, μόνο τον πρώτο χρόνο και πολύ γρήγορα μετατράπηκε σε μια επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εταιρεία.

Ο «άσσος» με τον Γκορμπατσόφ

Δύο χρόνια μετά την τεράστια επιτυχία με το σποτ που πρωταγωνίστησαν οι Τραμπ, οι ιθύνοντες της εταιρείας έβγαλαν νέο άσσο από το μανίκι τους. Αυτός ήταν ο άλλοτε γενικός γραμματέας της Σοβιετικής Ένωσης Μιχαήλ Γκορμπατσοφ. Στο βίντεο διάρκειας 1 λεπτού και 10 δευτερολέπτων εμφανίστηκε και η 10χρονη – τότε – εγγονή του Αναστασία, η οποία έτρωγε ένα κομμάτι πίτσα σε μία πιτσαρία. Ακριβώς δίπλα τους βρισκόταν μία οικογένεια, η οποία αναγνώρισε αμέσως τον Γκορμπατσόφ.

«Εξαιτίας του βρισκόμαστε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής», είπε ο μεσήλικας πατέρας, που δεν ήταν ικανοποιημένος με το άνοιγμα των αγορών. «Εξαιτίας του έχουμε ελευθερία», ήταν η απάντηση του γιου του. Στο ίδιος μήκος κύματος και η μητέρα του. «Εξαιτίας του είμαστε ελεύθεροι να φάμε την πίτσα μας», κατέληξε η μητέρα και η συζήτηση κάπου εκεί έκλεισε. Το μήνυμα της διαφήμισης ήταν ότι «η πίτσα ενώνει».

Ο άλλοτε γενικός γραμματέας της Σοβιετικής Ένωσης είχε υπεραμυνθεί της επιλογής του, λέγοντας ότι η πίτσα «δεν είναι μόνο τροφή, είναι κοινωνικοποίηση. Αν δεν έβλεπα ότι ωφελεί τους ανθρώπους, δεν θα είχα συμμετάσχει». Βέβαια, οι πολιτικοί του αντίπαλοι δεν υιοθέτησαν την άποψή του και σχολίαζαν δηκτικά ότι «σε λίγο θα διαφημίζει και σερβιέτες». Αυτές οι επιθέσεις τον ανάγκασαν να απαντήσει και να πει ότι «βρίσκομαι στη διαδικασία δημιουργίας μιας βιβλιοθήκης και ενός αρχείου της περεστρόικα και το έργο αυτό απαιτεί μεγάλα χρηματικά ποσά».

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

Back to top button
Close
Close