Ειδήσεις

METRO: Ο «καλύτερος εργοδότης» είναι αυτός που δεν σταματά να γίνεται καλύτερος

Ζήσης Ανδριανόπουλος, Δήμητρα Δασκαλάκη, Σοφία Τατά Από MW Online Team

Λίγο πριν συμπληρώσει τα 50 χρόνια ιστορίας της, η METRO έλαβε, για πρώτη φορά, τη διεθνή πιστοποίηση «Top Employer». Μια σημαντική διάκριση, που προέκυψε επενδύοντας, από την πρώτη μέρα, στις ίδιες αξίες, με την προτεραιότητα στους ανθρώπους της να είναι ξεκάθαρα μία από αυτές. Η METRO δεσμεύεται να συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή, συνέπεια, τόλμη και αίσθημα ευθύνης να επενδύει στους ανθρώπους της. Όχι για την επόμενη υποψηφιότητα, αλλά για την ουσία του πράγματος…

Για την επιτυχία αυτή της METRO μιλούν στο Marketing Week οι Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας, Σοφία Τατά, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Ζήσης Ανδριανόπουλος, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της METRO.

Μιλούν, μεταξύ άλλων, για τις προκλήσεις της επικοινωνίας σε ένα περιβάλλον στο οποίο εμπλέκονται 11.000 εργαζόμενοι και για τα διαφορετικά initiatives, που έχουν δημιουργηθεί για την #teammetro, ώστε καθένας και κάθε μία να συμμετέχει όπου του ταιριάζει. Εξηγούν πώς το employer branding και το αυθεντικό storytelling συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας και στην ενίσχυση της δέσμευσης των εργαζομένων, ενώ αναλύουν την καμπάνια «Οι Αξίες που μας ενώνουν | Οι ιστορίες που μας εμπνέουν», που έδωσε «φωνή» στους εργαζόμενους της εταιρείας.

Τέλος, τονίζουν πως στη METRO επενδύουν συστηματικά και στοχευμένα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων, στη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής πολιτικής αμοιβών και παροχών και στη διασφάλιση και ενίσχυση του καλού εργασιακού κλίματος.

MW: Για πρώτη φορά και λίγο πριν συμπληρώσει τα 50 χρόνια ιστορίας της, η METRO έλαβε τη διεθνή πιστοποίηση «Top Employer» για το 2025. Σε ποιες αξίες επενδύει η εταιρεία για να οδηγηθεί σε αυτή την επιτυχία;

Δήμητρα Δασκαλάκη: H METRO επενδύει διαχρονικά στις ίδιες αξίες που διέπουν τη στρατηγική και τις επιλογές της από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της. Αξίες που τη δεσμεύουν σε κάθε απόφαση και δράση της, που διέπουν τον οργανισμό απ’ άκρη σ’ άκρη καθημερινά. Και η προτεραιότητα στους ανθρώπους της, είναι ξεκάθαρα μία από αυτές.

Η εταιρεία μας, για πρώτη φορά στην ιστορία της, έλαβε τη διεθνή πιστοποίηση Top Employer. Πιστοποιηθήκαμε μέσα από μία αυστηρή και αντικειμενική διαδικασία που ελέγχει και αξιολογεί στρατηγικές πολιτικές και πρακτικές, που αφορούν την κουλτούρα μας, τις ευκαιρίες εξέλιξης, τις αμοιβές και παροχές, τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την ψυχική υγεία και ευημερία, την εκπαίδευση και ανάπτυξη, τον σεβασμό και την αξιοκρατία. Δεν είναι μία απλή υπόθεση. Είναι ένα βαθύ «καθρέφτισμα» του ποιοι είμαστε, πώς φερόμαστε στους ανθρώπους μας και πώς σχεδιάζουμε το μέλλον. Μόνο 23 εταιρείες στην Ελλάδα έχουν αυτόν τον τίτλο. Από αυτές, μόνο δύο είναι ελληνικές. Και η μία είναι η METRO. Αυτό λέει πολλά. Λέει ότι μια ελληνική εταιρεία, με 50 χρόνια ζωής, που σέβεται την ελληνική κουλτούρα και κατανοεί τις ιδιαιτερότητες του χώρου του λιανεμπορίου, μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε διεθνείς κολοσσούς. Και να ξεχωρίσει.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τις δράσεις που υλοποίησε ή υλοποιεί η METRO, χτίζοντας την #teammetro;

Σοφία Τατά: Το περιβάλλον ενός σούπερ μάρκετ έχει προκλήσεις στην εσωτερική επικοινωνία καθώς οι 11.000 εργαζόμενοι δεν βρίσκονται στον ίδιο χώρο, ενώ η ομάδα κάθε καταστήματος προσαρμόζεται στο διαφορετικό μοντέλο διοίκησης κάθε στελέχους. Άνθρωποι όλων των ηλικιών, με διαφορετική μόρφωση, κουλτούρα, εμπειρίες, εθνικότητες και άλλα χαρακτηριστικά, συνεργάζονται και χρειάζονται διαφορετικό τρόπο προσέγγισης.

Για την #teammetro δημιουργήσαμε διαφορετικά initiatives ώστε καθένας και κάθε μία να συμμετέχει όπου του ταιριάζει.
Έτσι, έχουμε τη διαδικτυακή μας πλατφόρμα, το EMEIS. Ένα μοντέρνο και διαδραστικό εργαλείο που ενσωματώνει personalization, gamification και ποντοδότηση, ενισχύοντας το engagement. Με εντυπωσιακά αποτελέσματα – όπως 7.550 ενεργούς χρήστες, από τους οποίους προκύπτει 61% returning visitor rate και 39.000 μοναδικές επισκέψεις – το EMEIS αποτελεί πρότυπο για την εσωτερική επικοινωνία στον κλάδο.

Παράλληλα, έχουμε και physical events με τη μορφή teambuilding δράσεων, κοινωνικών δράσεων και πρωτοβουλιών εθελοντισμού, όπου συμμετέχουν όχι μόνο οι εργαζόμενοι αλλά και οι οικογένειές τους. Θέλουμε να στηρίζουμε τους ανθρώπους μας με κάθε τρόπο και το να συμπεριλαμβάνουμε τις οικογένειές τους είναι ένας τρόπος για να δείξουμε αυτή μας την πρόθεση. Αντίστοιχα, όλοι οι εργαζόμενοι και οι Α΄βαθμού συγγενείς έχουν δωρεάν πρόσβαση σε γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης και διατροφικής υποστήριξης, υποστηρίζοντας ολιστικά τις εξατομικευμένες τους ανάγκες.

Στόχος μας, να ξεπεράσουμε την ποικιλομορφία του οργανισμού, τις φυσικές αποστάσεις και τα στεγανά κάθε ομάδας και να φέρουμε τον κόσμο κοντά, ενισχύοντας την αίσθηση του ανήκειν.

Πρόσφατα, η καμπάνια «Οι Αξίες που μας ενώνουν | Οι ιστορίες που μας εμπνέουν» διακρίθηκε στα Internal Communication Awards 2025. Πώς το employer branding και το αυθεντικό storytelling συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας και στην ενίσχυση της δέσμευσης των εργαζομένων;

Σ.Τ.: Το employer branding είναι η εικόνα της μάρκας ως εργοδότης και είναι μία εικόνα που χτίζεται καθημερινά, με κάθε μικρή ή μεγάλη πράξη του εργοδότη, τόσο στους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και στο ευρύ κοινό.

Με το αυθεντικό storytelling της σειράς «Οι αξίες που μας ενώνουν | Οι ιστορίες που μας εμπνέουν», με πρωταγωνιστές δικούς μας ανθρώπους, παρουσιάσαμε διαφορετικές πτυχές της METRO στη στήριξη των εργαζομένων, στην ομαδικότητα, στην αλληλεγγύη, στη στήριξη της κοινωνίας, στην άμεση ανταπόκριση σε επίκαιρα/ έκτακτα κοινωνικά ζητήματα, την πελατοκεντρικότητα. Συνάδελφοι, από τα καταστήματά σε όλη την Ελλάδα συμμετείχαν εθελοντικά στην καμπάνια, ανταποκρινόμενοι στο ανοιχτό κάλεσμα σε όλο τον οργανισμό.

Ζήσης Ανδριανόπουλος, Δήμητρα Δασκαλάκη, Σοφία Τατά

Η καμπάνια δίνει «φωνή» στους εργαζόμενους και διαμορφώνει μια πιο συνεκτική, δυνατή και εμπνευσμένη εταιρική κουλτούρα. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που συμμετείχαν εθελοντικά μίλησαν για τις αξίες της εταιρείας με τα προσωπικά τους βιώματα, την εργασιακή τους καθημερινότητα και τη σχέση τους με την εταιρεία. Το να εμπνεύσεις τους ανθρώπους να σταθούν μπροστά στην κάμερα και να μιλήσουν με ειλικρίνεια για τις αξίες τους προϋποθέτει εμπιστοσύνη, δέσμευση και ένα περιβάλλον όπου νιώθουν ασφαλείς να εκφραστούν.

Δημιουργήσαμε, έτσι, περιεχόμενο που είναι εύκολα προσβάσιμο, κατανοητό και συναρπαστικό για όλους. Περιεχόμενο που συγκινεί, δημιουργεί θετικά συναισθήματα και παρουσιάζει σημαντικές δράσεις και πρωτοβουλίες της εταιρείας που στο παρελθόν έμεναν στην αφάνεια.

Σκοπός της καμπάνιας ήταν να ενισχύσει την εταιρική κουλτούρα της METRO, το αίσθημα του «ανήκειν» των εργαζομένων, τη δέσμευσή τους και να αναδείξει ουσιαστικά τις βασικές αξίες της εταιρείας: Ήθος, Πάθος, Τόλμη, Φροντίδα, Ενότητα, Συνέπεια, προάγοντας ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, αποδοχής, αξιοκρατίας.

Η METRO απασχολεί περισσότερους από 11.000 εργαζομένους πανελλαδικά. Τι απαιτείται από μια εταιρεία για να χτίσει με συνέπεια τον σχεδιασμό της σε ένα τόσο ευρύ επίπεδο;

Ζήσης Ανδριανόπουλος: Η απασχόληση 11.000 εργαζομένων αποτελεί αναμφισβήτητα μία τεράστια πρόκληση και μία μεγάλη ευθύνη. Ο σχεδιασμός που αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό μας, εντάσσεται στο πλαίσιο της εταιρικής μας στρατηγικής. Στη METRO επενδύουμε συστηματικά και στοχευμένα στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων μας σε όλους τους λειτουργικούς τομείς της εταιρείας, στη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής πολιτικής αμοιβών & παροχών και στη διασφάλιση και ενίσχυση του καλού εργασιακού κλίματος.
Αυτό απαιτεί από την πλευρά μας συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η ενημέρωση για τις σύγχρονες τάσεις στη Διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού και η εφαρμογή τους στις πολιτικές και στις διαδικασίες της εταιρείας. Η επένδυση στις αμοιβές και στις παροχές των εργαζόμενων, ώστε να διασφαλίζεται η ανταγωνιστικότητα σε σχέση με την αγορά. Η συνεχής τεχνική εκπαίδευση που να διασφαλίζει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του εξωτερικού και του εσωτερικού πελάτη. Η ενίσχυση και η ανάπτυξη των ανθρώπων που κατέχουν διοικητικές θέσεις, ώστε να μπορούν να υιοθετήσουν ένα σύγχρονο και ανθρωποκεντρικό στυλ διοίκησης. Και η δημιουργία και ενίσχυση ενός talent pool, από το οποίο θα διασφαλιστεί η επαρκής κάλυψη των αναγκών μας σε ανθρώπινο δυναμικό, μέσα από έναν εσωτερικό μηχανισμό ανάπτυξης και ανέλιξης των στελεχών μας.

Πώς μεταφράζεται επιχειρηματικά η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό;

Ζ.Α.: Στη σύγχρονη αγορά εργασίας είναι δεδομένο πως ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιχειρηματική πορεία μία εταιρείας. Το ανθρώπινο «κεφάλαιο» είναι πολύ σημαντικό και η επένδυση σε αυτό μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη απαιτητικών στόχων και στην αύξηση της παραγωγικότητας.

Η επένδυση στις αμοιβές και στις παροχές ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης και μπορεί να μειώσει τον δείκτη αποχωρήσεων. Η συνεχής επένδυση στην εκπαίδευση, τόσο στα hard skills, όσο και στα soft skills, επιφέρει σημαντική βελτίωση στην εργασιακή απόδοση και κατ’ επέκταση και στην παραγωγικότητα των εργαζομένων.

Επιπλέον, η ανάπτυξη μηχανισμών εσωτερικής ανέλιξης σε έναν οργανισμό εξασφαλίζουν την πληρότητα σε κρίσιμες θέσεις του και δημιουργούν συνθήκες αξιοκρατίας και δικαιοσύνης, στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη θετική πορεία ενός οργανισμού. Ταυτόχρονα ενισχύεται το καλό εργασιακό κλίμα και η εργασιακή ικανοποίηση, στοιχεία που λειτουργούν ευεργετικά στην υγιή κι επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ποιος ο σχεδιασμός σας για το μέλλον; Πώς σκοπεύετε να εξελίξετε τις δράσεις σας ως «Top Employer»;

Δ.Δ.: Το επόμενο βήμα θα είναι να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή, συνέπεια, τόλμη και αίσθημα ευθύνης. Όχι για την επόμενη υποψηφιότητα, αλλά για την ουσία. Για όλα όσα σχεδιάζουμε με φροντίδα και υλοποιούμε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια. Η πιστοποίηση αποτελεί απλά το κίνητρο για να «πάμε παρακάτω». Για να συνεχίσουμε να χτίζουμε ένα περιβάλλον, όπου κάθε εργαζόμενος μετράει, κάθε μέλος της ομάδας είναι σημαντικό, κάθε ταλέντο βρίσκει χώρο να αναπτυχθεί και κανείς δεν φοβάται να είναι ο εαυτός του. Γιατί τελικά, ο «καλύτερος εργοδότης» είναι αυτός που δεν σταματά ποτέ να προσπαθεί να γίνει καλύτερος.

CATEGORIES: Marketing

Back to top button
Close
Close