Fashion

H βιομηχανία των προϊόντων ομορφιάς οφείλει να θέσει έναν ισχυρό και αναγκαίο στόχο για το 2021:  τη διαφάνεια.

Μπορεί να ακούγεται ως μία εύκολη διαδικασία που απαιτεί μόνο καθαρές εργασίες και απουσία σκανδάλων, ωστόσο είναι πολύ πιο δύσκολο να αποδειχθεί στον καταναλωτή η διαφάνεια μιας εταιρείας, από ό, τι μπορεί να ακούγεται.

Ακόμη, δεδομένου του όλο και πιο αυξανόμενου ελέγχου, οι εταιρείες των προϊόντων ομορφιάς στρέφονται στη μέθοδο blockchain για να εμπνεύσουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους καταναλωτές.

Πιο αναλυτικά, η μέθοδος Blockchain, είναι ένα ασφαλές και μη συγκεντρωτικό μέσο καταγραφής και αποθήκευσης δεδομένων, που βοηθά τις εταιρείες να διατηρήσουν τις εσωτερικές τους διεργασίες διαφανείς.

Η EM Cosmetics, που δημιουργήθηκε από την επιχειρηματία Michelle Phan, πηγαίνει αυτήν την διαδικασία ένα βήμα παραπέρα: η εταιρεία έχει συνεργαστεί με το Lolli, ένα πρόγραμμα ανταμοιβών Bitcoin, που επιτρέπει στους πελάτες να κερδίζουν Bitcoins -που ονομάζονται Satoshis- κάθε φορά που κάνουν μια παραγγελία. 

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η ίδια η επιχειρηματίας, φαίνεται ότι οι νεότερες γενιές είναι αρκετά συνειδητές αναφορικά με το τι θέλουν να αγοράσουν και δεν θα διστάσουν να μποϊκοτάρουν ένα προϊόν, εάν δεν συμφωνούν με τις πρακτικές της εκάστοτε εταιρείας.

Ο τομέας της ομορφιάς αντιμετωπίζει κατηγορίες για υποκρισία σε ό,τι αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας που ακολουθεί και εξαιτίας αυτού οι καταναλωτές απαιτούν τώρα πειστικές και λεπτομερείς απαντήσεις.

Σύμφωνα με μια παγκόσμια μελέτη, εκτιμάται ότι το 60% των καταναλωτών ομορφιάς θέλουν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τον τρόπο που προμηθεύονται οι πρώτες ύλες και μάλιστα η ίδια έρευνα δείχνει ότι οι αγοραστές θα δαπανήσουν περισσότερα,  εάν προηγουμένως έχουν πειστεί ότι το τάδε εμπορικό προϊόν είναι ηθικό ως προς την αλυσίδα εφοδιασμού του.

Το πρόβλημα, παρόλα αυτά, είναι ότι όροι όπως «καθαρό», «φυσικό» και «βιώσιμο»  δεν έχουν απόλυτα σαφές νόημα, επιτρέποντας στο λεγόμενο greenwashing να ευδοκιμήσει.

  Ταυτόχρονα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι σε δύο χρόνια από τώρα, οι καταναλωτές της γενιάς Z ή οι millennials δεν θα αγοράζουν ένα προϊόν ομορφιάς που δεν μπορεί να τεκμηριώσει την αυθεντικότητά του και τους ισχυρισμούς της μάρκας σχετικά με την ηθική των προϊόντων της.

Παράλληλα, φαίνεται ότι ο ψηφιακός χώρος δύναται από την μία να παραπλανήσει και από την άλλη να διαφωτίσει την κατάσταση.

Για παράδειγμα, το 2019, η αμερικανική εταιρεία περιποίησης της επιδερμίδας Sunday Riley διέφυγε ένα πρόστιμο από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), ενώ μετά από έρευνα στο Reddit είχε διαπιστωθεί ότι οι υπάλληλοι της μάρκας είχαν λάβει οδηγίες να αφήνουν θετικές κριτικές για τα προϊόντα τους στην ιστοσελίδα του Sephora και να αντιδρούν αρνητικά στις κακές αξιολογήσεις των προϊόντων τους με την ελπίδα ότι θα τις απομακρύνουν.

Έτσι, αυτή και άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις δημιούργησαν αυξημένες ανησυχίες στους καταναλωτές. 

Με σκοπό να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους πελάτες της, η εταιρεία Cult Beauty στράφηκε το 2019  στην Provenance, μία εταιρεία που παρέχει λογισμικό διαφάνειας για τα προϊόντα της εκάστοτε μάρκας.

Έτσι, η εταιρεία των προϊόντων ομορφιάς διαθέτει πλέον ποικίλα «σημεία απόδειξης», τα οποία οι αγοραστές μπορούν να εξετάσουν πριν αγοράσουν ένα προϊόν.

Συγκεκριμένα, λέξεις-κλειδιά όπως «proof point», «Cruelty Free», «Supports Charity» και «100% Recycled» στις ηλεκτρονικές σελίδες των προϊόντων της εταιρείας επιβεβαιώνουν την ηθική φύση του κάθε προϊόντος. 

Η Cult Beauty έχει προσθέσει τώρα πάνω από 1.500 σημεία απόδειξης σε 60 διαφορετικές μάρκες, όπως η Ren Skincare, η Becca Cosmetics και η Goldfaden MD και η εταιρεία υποστηρίζει ότι η χρήση αυτής της τεχνολογίας blockchain μεταβάλλει το status quo και δίνει ουσιαστική δύναμη στους καταναλωτές.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η πρωτοβουλία της εταιρείας και τα σημεία απόδειξης έχουν ήδη επιδράσει στους πελάτες, αφού η εταιρεία είδε μία άνοδο της τάξεως του 125% στο engagement των χρηστών που την ακολουθούν στο Instagram. 

Επιτρέποντας στους πελάτες να επιθεωρούν τα αρχεία μόνοι τους, ο δρόμος προς την διαφάνεια διευκολύνεται αρκετά. Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι περίπου τα δύο τρίτα των γυναικών που αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς σε όλο τον κόσμο περιμένουν στο εξής μεγαλύτερη διαφάνεια στα προϊόντα που επιλέγουν. 

Ωστόσο, υπογραμμίζεται ότι ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες της τεχνολογίας blockchain χρειάζονται ρύθμιση και έλεγχο. Ένα άλλο εμπόδιο είναι ότι τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας περιλαμβάνουν συχνά εκπληκτικά μεγάλους καταλόγους συστατικών και διαθέτουν προμηθευτές από όλο τον κόσμο που μπορεί να μην μοιράζονται την ίδια γλώσσα ή να έχουν τις ίδιες πρακτικές παρασκευής.

Έτσι, φαίνεται ότι πρόκληση για τις εταιρείες είναι να είναι σε θέση να κλιμακώσουν την ικανότητά τους να συγκεντρώνουν τις απαραίτητες πληροφορίες σε όλα τα δίκτυα προμηθειών τους και να οργανώνουν αποτελεσματικά αυτές τις πληροφορίες ώστε να είναι χρήσιμες, ουσιαστικές και αξιόπιστες για τον καταναλωτή. 

Σε μια βιομηχανία που βρίθει φαντασίας και δημιουργικότητας, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας blockchain φαίνεται να είναι ένα πλήρως τεχνικό και αδιάφορο ζήτημα. Εντούτοις, σε μια εποχή που οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και ενημερώνονται περισσότερο, η βιομηχανία της ομορφιάς οφείλει να καλωσορίσει κάθε πτυχή της τεχνολογίας της διαφάνειας. 

Back to top button
Close
Close