Επιχειρείν

Bραβείο καταστήματος

Έχουμε μπει κι έχουμε βγει από την αντικέ ξύλινη πόρτα του ένας Θεός ξέρει πόσες φορές. Το παντοπωλείο με τη βεραμάν είσοδο είναι στρωμένο με ξύλινο δάπεδο, κι αυτό με τη σειρά του στολισμένο με σπανιόλικα πλακάκια vintage azulejos. Από το 2007 που το πρωτοάνοιξε ο 24χρονος τότε Σταμάτης Τσικνιαδόπουλος, έχουν αλλάξει πολλά. Παραμένει όμως σταθερά ένα από τα ομορφότερα παντοπωλεία της πόλης.Κείμενο: Νικολέτα Μακρυωνίτου

Οι τακτοποιημένες βιτρίνες, τα ράφια, οι γυάλες και οι προθήκες γυαλοκοπάνε από πάστρα. Βάθρα για προϊόντα που δρέπουν δάφνες διεθνώς – απόδειξη καλής αισθητικής και δείγμα εκτίμησης στον κόπο των παραγωγών τους. Βλέπετε, ως προς το ποιοτικό κριτήριο έχουν περάσει «κόσκινο» την ελληνική δευτερογενή παραγωγή και σπάνια πέφτουν έξω ο Σταμάτης και η σύζυγός του Θεοδώρα, το alter ego του, όπως τη χαρακτηρίζει, μια νεαρή και καλά διαβασμένη γεωπόνος – τεχνολόγος τροφίμων.

Οι δυο τους συνθέτουν μια μικρή καλοκουρδισμένη ορχήστρα, απόλυτα συγχρονισμένη. Ταυτίζονται πλήρως σε αναζητήσεις και οπτική, έχουν κοινές φιλοδοξίες. Έχουν άποψη, είναι αυστηροί κριτές, δεν τους ξεφεύγει τίποτα. Βάζουν στο στόχαστρο κάθε προϊόν, από την καλλιέργεια της πρώτης ύλης μέχρι την επεξεργασία της, τη διαφοροποίηση, τη μεταποίηση, τη γεύση, τη συσκευασία και την επικοινωνία και, φυσικά, το value for money. Απαιτούν πιστοποιητικά, εχέγγυα ποιότητας, χημικές αναλύσεις. Συζητούν ενδελεχώς για να διαπιστώσουν αν συμφωνούν με τη φιλοσοφία κάθε παραγωγού. Κάνουν το ρεζουμέ κι αποφασίζουν.Επιλέγουν νέα προϊόντα και επανεκτιμούν τα παλιά. Τίποτα δεν βρίσκεται τυχαία στα ράφια τους και ξέρουν να πληροφορούν τους πελάτες με έγκυρα στοιχεία για κάθε προϊόν. «Καταφέραμε να είμαστε στην καθημερινότητα του καταναλωτή και προσπαθούμε να έχουμε ελκυστικές τιμές», λέει ο Σταμάτης. «Ειδικά λοιπόν στα προϊόντα πρώτης ανάγκης ανταγωνιζόμαστε ακόμα και υπεραγορές. Το ότι εξακολουθούμε να υπάρχουμε αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Το Κουκάκι είναι απαιτητική γειτονιά. Οι πελάτες μας, που έχουν εκπαιδευμένο ποιοτικό κριτήριο, είναι σημαντικό φίλτρο των επιλογών μας», επισημαίνει ο Σταμάτης. Ούτε που είχαν φανταστεί ότι θα έφταναν εδώ που έφτασαν.

«Το 2007 που ανοίξαμε, λόγω τυχαίων συγκυριών, στην οδό Χατζηχρήστου, το Μουσείο Ακρόπολης φτιαχνόταν ακόμα και η περιοχή θεωρούνταν ανερχόμενη. Πριν από μερικά χρόνια κάναμε μια πρώτη ανακαίνιση στο κατάστημα στο Κουκάκι. Τον Μάρτη του 2018 ανοίξαμε ένα δεύτερο κατάστημα στα Εξάρχεια με ακριβώς την ίδια ποικιλία, το οποίο πάει εξαιρετικά καλά. Φέτος κάναμε δεύτερη ανακαίνιση στο Κουκάκι και προστέθηκε πάγκος κοπής τυριών – αλλαντικών». Στη λίστα με τα ελληνικά καλούδια τους βρίσκουμε αρκετούς από τους φετινούς βραβευμένους μας: τις σοκολάτες Kakau από το Παγκράτι, τα ναξιώτικα τυριά του Μπαμπούνη, τα όσπρια του Λημνιού Σαλαμουσά και τα ψωμιά Betty’s, που πρώτος ο Σταμάτης έβαλε στο μαγαζί του. Φέρνει επίσης αρκετούς παλιούς μας γνώριμους, βραβευμένους: κασέρι παλαίωσης Χατζηιωαννίδη, ζυμαρικά «Αγροζύμη», τυριά του Ανδριώτη Ασούτη και εκλεκτές σταφίδες Golden Black του Γιώργου Μάζου. Ασφαλώς συνεχίζουν τις αναζητήσεις και πρόσφατα ξεκίνησαν συνεργασία με το ξακουστό μπουγατσατζίδικο «Μπαντή» της Θεσσαλονίκης, με πολύ θετική ανταπόκριση από τους πελάτες. Αν και ο τουριστικός παράγοντας της Ακρόπολης δεν έχει και τόσο μεγάλη δυναμική στα «Ελληνικά Καλούδια», αφού, όπως εξηγεί ο Σταμάτης, υπάρχουν πολλές δυσκολίες με τη μεταφορά των προϊόντων στο εξωτερικό, το παντοπωλείο είναι για τους εκατοντάδες τουρίστες της περιοχής βιτρίνα ομορφιάς, σύγχρονη εικόνα μιας δημιουργικής Ελλάδας που ξέρει να κολυμπάει στα βαθιά και χωρίς σωσίβιο.

ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΟΥΔΙΑ» Χατζηχρήστου 8, Κουκάκι, Τ/210-92.24.060 Καλλιδρομίου 51, Εξάρχεια, Τ/210-33.00.384 Γίνονται και διανομές κατ’ οίκον.

Back to top button
Close
Close