Ειδήσεις

Συγχωνεύσεις στα ΚΤΕΛ για να αντιμετωπιστεί η νέα τάξη πραγμάτων

Με μία ακόμη δύσκολη «πατάτα», αυτή της αλλαγής δεδομένων πολλών δεκαετιών για τα ΚΤΕΛ, βρίσκεται αντιμέτωπη η ελληνική κυβέρνηση. Βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε το 2022 αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, θα πρέπει να διενεργούνται διαγωνισμοί για την ανάθεση του μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ, δηλαδή η συγκεκριμένη αγορά να απελευθερωθεί. Σήμερα, τα ΚΤΕΛ διατηρούν μονοπωλιακό καθεστώς στις γραμμές όπου παρέχουν μεταφορικό έργο. Ωστόσο, οι Βρυξέλλες ζητούν όχι μόνο την καθιέρωση διαγωνιστικών διαδικασιών, αλλά και τον περιορισμό του αριθμού τους σε εθνικό επίπεδο. Αρχικά, στο τραπέζι είχε τεθεί το σενάριο έως τριών διαγωνισμών πανελλαδικά, με την ελληνική πλευρά να αντιτείνει ότι είναι πιο λειτουργικό να πραγματοποιούνται δύο διαγωνισμοί ανά περιφέρεια – ένας για τις αστικές και ένας για τις υπεραστικές μετακινήσεις. Οι εταιρείες των ΚΤΕΛ εκφράζουν έντονες ανησυχίες ότι θα βρεθούν αντιμέτωπες με ευρωπαϊκά «μεγαθήρια». Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, η μόνη ρεαλιστική εναλλακτική -όπως έχει συμβεί και σε άλλους κλάδους- θα ήταν οι συγχωνεύσεις. Σε κάθε περίπτωση, η νέα χρονιά προμηνύεται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.

Back to top button
Close
Close