Εγνατία Οδός: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκληρώνει την παραχώρηση και προετοιμάζει αυξήσεις στα διόδια

Αποφασισμένη να ολοκληρώσει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του έτους είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όπως αποτυπώθηκε στην τελευταία τηλεδιάσκεψη που έγινε και αφορούσε στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο.
Η παραχώρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας καθυστέρησε καθώς το ελληνικό δημόσιο δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει, μεταξύ των οποίων ήταν η συντήρηση των σηράγγων.
Από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πάντως επισημάνθηκε ότι η παραχώρηση αναμένεται να επιτύχει την ημερομηνία έναρξης περίπου στο τέλος της χρονιάς, ενώ από το συνολικό καταβλητέο τίμημα, περίπου 300 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε ίδια κεφάλαια για τον Όμιλο.
Η κυκλοφορία στον οδικό άξονα της Εγνατίας, ενισχύθηκε κατά 3,2% στο πρώτο εξάμηνο και κατά 15% από το 2019.
Επίσης τονίστηκε με έμφαση ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την αναπροσαρμογή των διοδίων τελών, δύο φορές εντός της πρώτης πενταετίας της 35ετούς περιόδου παραχώρησης, σε συνάρτηση με την αναβάθμιση του δρόμου και την υλοποίηση των νέων τμημάτων, ώστε το κόστος χρήσης να εξομοιωθεί με αυτό του υπολοίπου δικτύου.
Μέχρι και σήμερα η Εγνατία Οδός παραμένει ο φτηνότερος αυτοκινητόδρομος της χώρας κάτι που βέβαια σε λίγους μήνες θα αλλάξει.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με την Egis Projects, ανέλαβε την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, της μεγαλύτερης οδικής αρτηρίας της Ελλάδας, με μήκος περίπου 670 χιλιομέτρων, που συνδέει την Ήπειρο με τη Θράκη. Η σύμβαση υπεγράφη στις 29 Μαρτίου 2024 από το ΤΑΙΠΕΔ και προβλέπει διάρκεια 35 ετών, με τίμημα 1,496 δισ. ευρώ
Η παραχώρηση περιλαμβάνει εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας, της ποιότητας και της εξυπηρέτησης των χρηστών. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και την εκτέλεση έργων αναβάθμισης και συντήρησης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας του οδικού δικτύου.