Απόφαση μοντέλο επαναφοράς μπόνους δόμησης από Δήμους, με τοπικούς ΝΟΚ
Μοντέλο για τοπικούς ΝΟΚ και για άλλους Δήμους

Με μια αιφνιδιαστική αλλά καλά προετοιμασμένη απόφαση, που βρίσκει το υπουργείο Περιβάλλοντος να καθυστερεί εδώ και περίπου ένα χρόνο από την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ, όχι μόνον να καθορίσει τους νέους κανόνες δόμησης των κτιρίων της χώρας αλλά και να αποσαφηνίσει την έναρξη εργασιών για χιλιάδες οικοδομικές άδειες που παραμένουν στον αέρα, ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, από τους πρωτοστάτες στη δίκη του ΣτΕ κατά του ΝΟΚ, επαναφέρει τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ στην περιοχή του και δημιουργεί νέο μοντέλο, πού δίνει την πρωτοβουλία στους Δήμους να διαμορφώσουν τοπικούς ΝΟΚ, αφήνωντας πίσω την οριζόντια νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η απόφαση του Δήμου 3Β επαναφέρει τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ για τις οικοδομές στα όρια της περιοχής του, στο πλαίσιο του εν εξελίξει Τοπικού Πολεοδομικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού και του νέου ΤΠΣ του Δήμου. Περιλαμβάνει σε αυτά την «κορωνίδα» του ΝΟΚ, δίνοντας προσαύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 5 έως 10% για κτίρια μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης, μια ρύθμιση που παρά την αναγνώρισης της ως ρεαλιστικής και ωφέλιμης από πολλές πλευρές, πήραν μπάλα οι ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ. Παράλληλα ο Δήμος 3 Β επαναφέρει μπόνους του ΝΟΚ, όπως για σοφίτες και επεκτάσεις υπογείων, που η τύχη τους κρίνεται σε εκκρεμείς δίκες στο ΣτΕ.
Επαναφορά των μπόνους ΝΟΚ, βάση της απόφασης του ΣτΕ που τα ακύρωσε
O Δήμος 3 Β, που με πρωτοβουλίες του δημάρχου του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου πρώτου αντιπροέδρου της ΚΕΔΕ, ο οποίος μαζί με τον Δήμο Αλίμου και άλλους Δήμους πρωτοστάτησαν και βρέθηκαν σε ευθεία αντιδικία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη δίκη του ΣτΕ, που ακύρωσε τα μπόνους του ΝΟΚ, επαναφέρει τα μπόνους του ΝΟΚ, προπορευόμενος της νομοθετικής αρμοδιότητας του υπουργείου ΠΕΝ να ορίζει τους κανόνες δόμησης το κεντρικό κράτος, στηριζόμενος ακριβώς στη νομολογία που θεμελιώνουν οι ακυρωτικές αποφάσεις της Ολομέλειας του ανώτατου δικαστηρίου για τα μπόνους του ΝΟΚ.
Συγκεκριμένα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου 3 Β, που επαναφέρει αναμορφωμένα τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ στον Δήμο, συνδέεται με τη λήψη απόφασης της Δημοτικής Αρχής σχετικά με την εισήγηση των μελετητών για το προτεινόμενο από αυτούς σενάριο για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου 3Β η οποία κατά βάση έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα.
«Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου 3 Β για την επαναφορά των κινήτρων του ΝΟΚ δεν έχει απλά γνωμοδοτικό αλλά έχει κυρίαρχα αποφασιστικό χαρακτήρα για τους κανόνες δόμησης στον Δήμο μας», τονίζει ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, μιλώντας στο ecopress
-«H απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για το ΝΟΚ δίνει αποφασιστικό χαρακτήρα στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όταν λέει ότι τα κίνητρα του ΝΟΚ πρέπει να αποφασιστούν από τις τοπικές κοινωνίες και σε συνεργασία με αυτές», υπογραμμίζει ο ίδιος και προσθέτει χαρακτηριστικά ότι:
-«Δεν είναι ότι εμείς ως Δήμος θα πούμε απλώς την άποψη μας και θα έρθει το υπουργείο και θα κάνει ότι θέλει ή ότι νομίζει για το ΝΟΚ στο Δήμο μας», αφήνοντας να εννοηθεί ότι σε περίπτωση νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΥΠΕΝ ο Δήμος 3Β θα κινηθεί ώστε να επικρατήσει ο δικός του τοπικός ΝΟΚ.
-«Τα πολεοδομικά μέτρα για τα μπόνους του ΝΟΚ που αποφάσισε ο Δήμος μας είναι δεσμευτικά γιατί τα περιλαμβάνει το ΤΠΣ, το οποίο γίνεται Προεδρικό Διάταγμα κατόπιν έγκρισης του ΣτΕ και η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ είναι αυτή που λέει ότι η τοπική κοινωνία πρέπει να αποφασίσει για ποια και τι είδους κίνητρα μπορούν να ισχύσουν», προσθέτει ακόμη ο κος Κωνσταντέλλος
Άμεση απόφαση από τον Δήμο, πριν τη λήψη οριζόντιων μέτρων από το ΥΠΕΝ
Η διάσταση ότι ο Δήμος 3Β κινήθηκε εγκαίρως με σκοπό να καθιερώσει τον δικό του τοπικό ΝΟΚ στο νέο ΤΠΣ του Δήμου, αφήνοντα πίσω την εφαρμογή οριζόντιας νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΥΠΕΝ επιβεβαιώνεται από την ίδια την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου 3Β, η οποία έκανε δεκτή την εισήγηση της Διεύθυνσης Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου.
Η ΥΔΟΜ τονίζει ως επιβεβλημένη την απόφαση επαναφοράς των μπόνους του ΝΟΚ από τον Δήμο, «εν όψει προαναγγελθέντων νομοθετικών ρυθμίσεων του ΝΟΚ (τροποποίησης υφισταμένων διατάξεων- επαναφοράς καταργηθέντων- εισαγωγής νέων κλπ) και ειδικότερα σε θέματα που άπτονται οριζόντιας εφαρμογής ευεργετικών κινήτρων του οικοδομικού κανονισμού».
Η ίδια εισήγηση που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο, αναφέρει ακόμη ότι: «θα πρέπει να ληφθούν μέτρα τα οποία θα συντελέσουν στην αναβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος και θα εξασφαλίσουν τους καλύτερους, κατά το δυνατό, όρους διαβίωσης στους πολίτες του Δήμου», λαμβάνοντας υπόψη:
α) την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος όπως αυτό συνταγματικά έχει κατοχυρωθεί και
β) την διαμορφωθείσα φυσιογνωμία του Δήμου».
Μοντέλο για τοπικούς ΝΟΚ και για άλλους Δήμους
-«Η απόφαση του Δήμου 3 Β θα αποτελέσει μοντέλο και για άλλους Δήμους να καθορίσουν οι ίδιοι τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ στην περιοχή τους» αναφέρει ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος διότι «είναι το μοντέλο που έρχεται και συνδυάζει όλη τη νομολογία που υπάρχει διαθέσιμη» και «αυτό εναρμονίζεται πλήρως με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, που δίνει τη δυνατότητα στον κάθε Δήμο να καθορίσει πολεοδομικούς κανόνες στην περιοχή του».
-«Είναι μια πολύ προοδευτική θέση για τις πραγματικές αρμοδιότητες που μπορεί και πρέπει να έχει η αυτοδιοίκηση», λέει ακόμη ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ.
Το σχέδιο μεταφοράς των ΥΔΟΜ στο Κτηματολόγιο και ο πολεοδομικός σχεδιασμός
Σχετικά με το κυβερνητικό σχέδιο μεταφοράς των ΥΔΟΜ από τους Δήμους στο Κτηματολόγιο ο ίδιος σημειώνει ότι:
-«Είναι ένα ξεχωριστό θέμα αυτό, αφορά στην μεταφορά των αρμοδιοτήτων των ΥΔΟΜ για τις οικοδομικές άδεις και τα αυθαίρετα και εκεί θα γίνει μεγάλη μάχη για να μην εφαρμοστεί το κυβερνητικό σχέδιο». Και υπογραμμίζει ότ:
-«Η απόφαση επαναφοράς των κινήτρων του ΝΟΚ με απόφαση του Δήμου αφορά στην αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ του Δήμου για τον πολεοδομικό σχεδιασμό, η οποία ούτως η άλλως και με βάση το κυβερνητικό σχέδιο για τις ΥΔΟΜ είναι και παραμένει στην αρμοδιότητα του Δήμου».
-«Αυτή τη στιγμή τα μπόνους του ΝΟΚ δεν εφαρμόζονται διότι ορισμένα από αυτά έχουν ακυρωθεί από το ΣτΕ. Εμείς τα επαναφέρουμε στη σύνταξη του νέου ΤΠΣ, το οποίο θα έχει και αυτά μέσα» εξηγεί ο δήμαρχος, δίνοντας το μήνυμα ότι θα τεθούν σε εφαρμογή τους επόμενους μήνες, με την έγκριση με ΠΔ του νέου ΤΠΣ του Δήμου 3Β, προσθέτοντας ότι αυτά που επαναφέρονται «είναι περίπου στο ένα τρίτο ή το ένα τέταρτο του συνολικού πλέγματος των κινήτρων του ΝΟΚ».
Σε σχέση με τις καθυστερήσεις από την πλευρά του υπουργείου μετά την απόφαση του ΣτΕ να νομοθετήσει για το ΝΟΚ, αφήνοντας πεδίο για να αναπτύξουν τις δικές τους πρωτοβουλίες οι Δήμοι για το ΝΟΚ ο κος Κωνσταντέλλος περιορίζεται να σχολιάσει ότι: «είμαστε σε διαφορά φάσης».
Τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ που επαναφέρονται στο Δήμο 3Β
Σύμφωνα με την απόφαση, που ελήφθη με μεγάλη πλειοψηφία στην 14η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, που συνεδρίασε τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 παρουσία του Δημάρχου κ. Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, αφού έλαβε υπόψη έγγραφη εισήγηση της Διεύθυνσης Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ που επαναφέρει ο Δήμος έχουν ως εξής:
Σύμφωνα με την απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου 3Β:
Α) Εγκρίνει για το σύνολο των δημοτικών ενοτήτων τη δυνατότητα εφαρμογής ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ αποκλειστικά και μόνο για τα κάτωθι:
♦ Προσαύξηση ύψους κτιρίου: «Να επιτρέπεται προσαύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους μέχρι ένα (1,00) μ., στις περιπτώσεις στις οποίες ισχύει μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση οχημάτων,
β) το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστυλώματα (πυλωτές) κατ’ εφαρμογή της περ. ιζ της παρ.6 του άρθρου 11 και ο ελεύθερος ημιϋπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση οχημάτων».
♦ Σοφίτες: « Να μην προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης οι σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο. Ως υποκείμενος όροφος νοείται η συνολική επιφάνεια της κάτοψης συμπεριλαμβανομένων των τοίχων που την ορίζουν. Εφόσον κάτω από τη σοφίτα υπάρχει πατάρι ως υποκείμενος όροφος νοείται ο όροφος κάτω από το πατάρι.
Στο συνολικό εμβαδόν των σοφιτών δεν προσμετράται η κλίμακα ανόδου προς αυτές με τους διαδρόμους της. Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση κτιρίου με στέγη, το ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της κάτω επιφάνειας της χαμηλότερης από τις εδράσεις της στέγης. Το ύψος της στέγης δεν προσμετράται στο ύψος του κτιρίου».
♦ Κοινόχρηστα κλιμακοστάσια: «Να μην προσμετράται στον συντελεστή δόμησης η επιφάνεια των υποχρεωτικών σύμφωνα με τον κτιριοδομικό κανονισμό, ανά κτίριο ή ανά τμήμα κτιρίου αυτοτελούς λειτουργίας, κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων, των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων, και για επιφάνεια έως 30 τ.μ. ανά επίπεδο (όροφο, πατάρι) και ανά κλιμακοστάσιο και 40 τ.μ. στο επίπεδο της εισόδου του κτιρίου που διαθέτει κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο.
Σε περίπτωση προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που έχουν υπόλοιπο δέκα (10) τουλάχιστον τ.μ., καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.07.2011.
Στην έννοια των κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβάνονται και τα κλιμακοστάσια ειδικών κτιρίων, όπως γραφεία, τουριστικά καταλύματα, ανεξάρτητα από την ύπαρξη σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών. ε. Η επιφάνεια έως 25 τ.μ. ανά επίπεδο (όροφο, πατάρι, σοφίτα) και ανά κλιμακοστάσιο σε κάθε αυτοτελή ανεξάρτητη ιδιοκτησία, συμπεριλαμβανομένων των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων.
Σε προσθήκες σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια της παρούσας περίπτωσης που έχουν υπόλοιπο συντελεστή δόμησης καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.07.2011».
♦ Κίνητρα για κτίρια σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης: «Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων με σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση (ΕΚΤ,ΟΙΚ)
α. Εάν το κτίριο κατατάσσεται, σύμφωνα με την Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης (ΜΕΑ), στην ανώτερη κατηγορία ενεργειακής απόδοσης του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), που εγκρίθηκε με την υπό στοιχεία ΔΕΠΕΑ/οικ.178581/ 30.6.2017 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β2367), ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται κατά 5 %.
β. Σε κτίρια με χρήση κατοικίας με κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας μικρότερης του 16% του Κτιρίου Αναφοράς του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), σύμφωνα με την Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης (ΜΕΑ), ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται κατά 10%.
Αντίστοιχα, σε κτίρια χρήσεων πλην της κατοικίας, με κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας μικρότερη του 16% του Κτιρίου Αναφοράς, που παρουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση, ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται κατά 10%».
♦ Υπόγεια εκτός περιγράμματος του κτιρίου: «Περί δυνατότητας επέκτασης υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων τους που βρίσκονται κάτω, εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων Δ ή δ του οικοπέδου ή γηπέδου (ΠΡΟΣΟΧΗ: σε καμία περίπτωση εντός προκηπίου), να επιτρέπεται η επέκταση υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 του ΝΟΚ :
i) Για οικόπεδα οιασδήποτε χρήσης, εμβαδού έως και εξακοσίων (600) τμ. να επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, να επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη.
ii) Για οικόπεδα με χρήση αποκλειστικής κατοικίας, εμβαδού άνω των εξακοσίων (600) τμ. να επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου και έως τα όρια του οικοπέδου σε ποσοστό έως και 60% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, να επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων.
iii) Για οικόπεδα με χρήση γραφείων, εμβαδού άνω των εξακοσίων (600) τμ. να επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου και έως τα όρια του οικοπέδου σε ποσοστό έως και 70% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 100% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων.
Για τις λοιπές περιπτώσεις εφαρμογή θα βρίσκουν οι σχετικές διατάξεις του ΝΟΚ και των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων περί θέσεων στάθμευσης.
Σε κάθε περίπτωση οι επεκτάσεις υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 δύνανται να κατασκευαστούν εφόσον, η στάθμη της πλάκας επικάλυψης βρίσκεται τουλάχιστον ένα (1,00) μέτρο κάτω από τη στάθμη του οριστικά διαμορφωμένου εδάφους το οποίο και θα φυτεύεται με δένδρα μεγάλης ανάπτυξης ούτως ώστε να ισοσκελίσουν το απολεσθέν φυτικό κεφάλαιο το οποίο έχει απομακρυνθεί κατά την διάρκεια της εκσκαφής».
Σύμφωνα με την απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο ακόμη:
Β) εγκρίνει την εφαρμογή των κάτωθι λοιπών θεμάτων που άπτονται του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου:
1) Για την περιοχή “Πηγαδάκια” του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δ.Ε.Βούλας, λαμβάνοντας υπόψη τους όρους και περιορισμούς δόμησης όπως αυτοί καθορίσθηκαν με το ΠΔ 25.10/5.11.74 (ΦΕΚ258Δ’), το ΒΔ 11.8/4.9.71 (ΦΕΚ 205Δ’). το ΒΔ 26/28.9.63 (ΦΕΚ160Δ’), το (ΦΕΚ 49Δ’/64), το ΠΔ 10/24.7.79 (ΦΕΚ 393Δ’) και το ΠΔ 24.7.78/27.7.78(ΦΕΚ376Δ’) και την από 13.01.04 απόφαση Νομάρχη Πειραιά (ΦΕΚ42Δ’/04) εγκρίνεται η προσαρμογή του ποσοστού κάλυψης όπου στις περιπτώσεις είναι 20%, σε 30%.
Η προσαρμογή αυτή κρίνεται απαραίτητη καθότι ο συντελεστής δόμησης της περιοχής είναι 0,60 και σε συνδυασμό με το ύψος της περιοχής δεν είναι εφικτή σε πολλές περιπτώσεις η πλήρης πολεοδομική αξιοποίηση των ακινήτων. Επιπροσθέτως, για την περιοχή των Πηγαδακίων, στις περιπτώσεις όπου έχουν υλοποιηθεί οικοδομικές άδειες με διατάξεις του ΓΟΚ, λαμβάνοντας υπόψη μελλοντική εξάντληση κάλυψης με ποσοστό 40%, αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις αυτές εγκρίνεται η εφαρμογή ποσοστού κάλυψης 40%.
Επιπλέον, εγκρίνεται η μεταβολή της κατά παρέκκλιση αρτιότητας, είτε στις περιπτώσεις που υπάρχει εμβαδόν παρέκκλισης είτε στις περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει, ορίζεται κατά παρέκκλιση αρτιότητα σε 200τ.μ.
2) Για την περιοχή “Κόρμπι” του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Δ.Ε.Βάρης, λαμβάνοντας υπόψη τους όρους και περιορισμούς δόμησης όπως αυτοί καθορίσθηκαν με το ΠΔ 30-12-1988 (ΦΕΚ132Δ’), εγκρίνεται η κατάργηση της υποχρέωσης για την ύπαρξη υποχρέωσης μιας θέσης στάθμευσης για κάθε διαμέρισμα άνω των 50τμ., εκτός πρασιάς ( θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του σχετικού ΠΔ 111/2004), καθώς και την τροποποίηση του ποσοστού κάλυψης από 40% σε 30%.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου 3Β υπογραμμίζει τέλος ότι:
Οι ως άνω περιορισμοί – προβλέψεις:
i) προστατεύουν το πολεοδομικό κεκτημένο δόμησης του Δήμου,
ii) εκσυγχρονίζουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο,
iii) προσαρμόζουν την υπάρχουσα κατάσταση ώστε στο μέλλον να μην υπάρχουν συγκρούσεις,
iv) λαμβάνουν υπόψη υφιστάμενες όρους δόμησης και τα διατάγματα των δημοτικών ενοτήτων,
θα εναρμονιστούν με τη μελέτη του ΤΠΣ πριν την τήρηση διαδικασίας διαβούλευσης της ΜΠΕ/ΣΜΠΕ».