Πάμελα Άντερσον: Το sex symbol των 90’s «πέθανε» – Η δεύτερη ζωή της «βασίλισσας του Baywatch»

Κάποτε ήταν το απόλυτο σύμβολο του σεξ, που μαγνήτιζε τα βλέμματα με το κόκκινο μαγιό της στο Baywatch. Σήμερα, η Πάμελα Άντερσον είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι μια γυναίκα που έχει βιώσει την απόλυτη δόξα, την κακοποίηση, το δημόσιο διασυρμό, και που τελικά αναδύθηκε πιο δυνατή, πιο ώριμη και πιο αληθινή από ποτέ
Η ιστορία της Πάμελα Άντερσον δεν είναι η ιστορία ενός ακόμη sex symbol. Είναι μια αφήγηση για την επιβίωση, την αναγέννηση και την εύρεση της αληθινής δύναμης, όχι στα φώτα της δημοσιότητας, αλλά στην ηρεμία της αυτογνωσίας.
phgh
Η εικόνα της με το θρυλικό κόκκινο μαγιό από την τηλεπτική σειρά Baywatch έγινε σχεδόν συνώνυμη με τη δεκαετία του ’90. Η «Σι Τζέι» Πάρκερ ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς και μακροβιότερες μορφές που εμφανίστηκαν σε πέντε σεζόν του σόου. Και η Πάμελα Άντερσον, η ηθοποιος που την ενσάρκωσε ήταν μία γυναίκα ποθητή, μία έγινε αφίσα σε εφηβικά δωμάτια, πρωτοσέλιδο στο περιοδικό Playboy και απόλυτο σύμβολο θηλυκότητας στην τελευταία χρυσή δεκαετία της τηλεόρασης, των βίντεο κλιπ και των δισκογραφικών εταιρειών.

Η καλλίγραμμή Πάμελα βρέθηκε συχνά στο επίκεντρο της προσοχής, συχνά στη λάθος πλευρά της ιστορίας, πολύ συχνά ως θύμα της ξέφρενης δόξας, αλλά και των ίδιων των επιλογών της. Στα 58 της σήμερα, έχει επανεφεύρει τον εαυτό της, όχι ως το κορίτσι των περιοδικών, αλλά ως μια ώριμη, κατασταλαγμένη γυναίκα που έχει βρει τον δρόμο της προς την ευτυχία και την επιτυχία με τους δικούς της πλέον όρους.

Tα πρώτα της βήματα
Η Πάμελα Άντερσον γεννήθηκε την 1η Ιουλίου του 1967 στην πόλη Λέιντισμιθ της Βρετανικής Κολομβίας του Καναδά. Η μητέρα της Κάρολ Γκρόσκο ήταν σερβιτόρα και ο πατέρας της Μπάρι Άντερσον, υδραυλικός. Ο προ-πάππους της ήταν Φινλανδός, ο οποίος μετανάστευσε στις Η.Π.Α. το 1908, αλλάζοντας το επώνυμο του σε Άντερσον. Από την πλευρά της μητέρας της έχει ρωσική καταγωγή.
Αφότου τελείωσε τη μέση εκπαίδευση το 1985, μετακόμισε στο Βανκούβερ όπου εργάστηκε ως σύμβουλος διατροφής. Το καλοκαίρι του 1989, η Άντερσον πήγε με μία παρέα φίλων της στον αγώνα ράγκμπι των BC Lions. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, την έδειξαν στην οθόνη του σταδίου να φοράει ένα διαφημιστικό μπλουζάκι της καναδικής μπύρας Labatt, με αποτέλεσμα το κοινό να την επευφημήσει. Την κατέβασαν στο γήπεδο και το πλήθος την αποθέωσε.

H εταιρεία ζυθοποιίας της πρόσφερε αμέσως ένα συμβόλαιο για μόντελινγκ και εκείνη δέχθηκε. Στο τέλος του 1989, η Άντερσον αποφάσισε να φωτογραφηθεί για πρώτη φορά για το περιοδικό Playboy, όπου και εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του τεύχους του Οκτωβρίου του 1989. Εκείνη την εποχή αποφάσισε να ζήσει στο Λος Άντζελες για να κυνηγήσει τις προσωπικές της φιλοδοξίες, ενώ έγινε το κεντρικό πρόσωπο του Playboy, όταν το περιοδικό την επέλεξε για να γίνει η Playmate του μήνα τον Φεβρουάριο του 1990.

ΑΡ
Αφού μετακόμισε στο Λος Άντζελες, έβαψε τα μαλλιά της ξανθά, έκανε προσθετική στήθους της και το 1991 κέρδισε ένα μικρό ρόλο στην κωμική σειρά Home Improvement, ο οποίος την οδήγησε στη συνέχεια στο Baywatch.
Το 1996, έπαιξε στην ταινία Barb Wire. Η ταινία, ένα φουτουριστικό ριμέικ της ¨Καζαμπλάνκα¨, δεν είχε εμπορική επιτυχία, ενώ η Άντερσον είχε μια αποβολή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Τον Σεπτέμβριο του 1998, έπαιξε τη Βάλερι Άιρονς στη σειρά V.I.P. που διήρκεσε 5 χρόνια. Τον Μάιο του 2004 επέστρεψε στο προσκήνιο όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά γυμνή στο εξώφυλλο του Playboy.
Μια Ζωή Γεμάτη Θύελλες
Η πορεία της δεν ήταν εύκολη. Στο ντοκιμαντέρ του Netflix, «Πάμελα, μια Ιστορία Αγάπης», αλλά και στα απομνημονεύματά της, «Με αγάπη, Πάμελα», αποκάλυψε πολλές πτυχές από το τραυματικό της παρελθόν. Πριν καν φτάσει στο Χόλιγουντ, βίωσε σεξουαλική κακοποίηση κατά την παιδική και εφηβική της ηλικία, περιστατικά που όπως η ίδια είπε, «σε στιγματίζουν για το υπόλοιπο της ζωής σου».
Στη συνέχεια, ακολούθησαν θυελλώδεις σχέσεις που μονοπώλησαν τα πρωτοσέλιδα. Ο πρώτος της γάμος με τον ντράμερ των Mötley Crüe, Τόμι Λι, επισκιάστηκε από τη διαρροή του βίντεο με τις προσωπικές τους στιγμές (1997) και από την κακοποίηση που υπέστη, γεγονός που την οδήγησε στο διαζύγιο. Ακολούθησαν γάμοι με τον Kιντ Ροκ, τον Ρικ Σάλομον (τον οποιο παντρεύτηκε δύο φορές), και μια καταστροφική σχέση με τον Γάλλο ποδοσφαιριστή Αντίλ Ραμί, τον οποίο κατηγόρησε για «σωματικά και συναισθηματικά βασανιστήρια».

AP
Το 2022 η τηλεοπτική μεταφορά του σκανδάλου με τον Τόμι Λι και την Πάμελα, το «Pam & Tommy», που αφηγείται την ιστορία της κλοπής και της διαρροής του ροζ βίντεο του ζευγαριού, ξύπνησε παλιές πληγές, με την Άντερσον να κατηγορεί τους παραγωγούς ότι έριξαν «αλάτι στην πληγή».
Η σειρά εξερευνουσε μεταξύ άλλων θέματα όπως η ιδιωτικότητα, η τεχνολογία, η φήμη και η απαρχή των τηλεοπτικών ριάλιτι, μέσα από την αληθινή ιστορία του βίντεο που διέρρευσε στο νεοσύστατο τότε διαδίκτυο, αναδεικνύοντας πώς ένα κλεμμένο βίντεο, που αρχικά προοριζόταν για ιδιωτική χρήση, έγινε παγκόσμιο φαινόμενο
Η Νέα Εποχή της Πάμελα
Στα 58 της χρόνια σήμερα, η Πάμελα Άντερσον έχει επιστρέψει σήμερα στη μικρή πόλη του Καναδά όπου μεγάλωσε. Έχει αποστασιοποιηθεί από τις υπερβολές του Χόλιγουντ, υιοθετώντας έναν πιο φυσικό τρόπο ζωής. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία της αλλαγής της είναι η απόφασή της να σταματήσει το μακιγιάζ, ακόμα και στις επίσημες εμφανίσεις, αποδεικνύοντας οτι η φυσική ομορφιά μπορεί να είναι εξίσου εντυπωσιακή με τη λάμψη του μακιγιάζ.
Το καθιέρωσε για πρώτη φορά στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού το 2023 και έκτοτε η Πάμελα έγινε ξανά σύμβολο, απελευθερώνοντας εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόομο. Η απόφασή της δεν ήταν απλώς μια τάση αλλά μια προσωπική και συνειδητή επιλογή. Όπως εξήγησε η ίδια, αποφάσισε να εξορίσει από τη ζωή της το μέικαπ, μετά τον θάνατο της καλύτερης της φίλης και μακιγιέζ, Alexis Vogel, από καρκίνο του μαστού το 2019. Αυτή η κίνηση όχι μόνο αποτελεί φόρο τιμής στη φίλη της, αλλά και μια ισχυρή δήλωση για την αποδοχή του εαυτού της.

Η καριέρα της έχει περάσει επίσης σε μία νέα πιο ώριμη φάση. Η εμφάνισή της στην ταινία «The Last Showgirl» της χάρισε μια υποψηφιότητα για Χρυσές Σφαίρες, με τους κριτικούς να επαινούν την ειλικρινή και συγκινητική ερμηνεία της. Η Πάμελα δεν είναι πια η «γυναίκα τρόπαιο», αλλά μια σοβαρή ηθοποιός που δείχνει το ταλέντο και την εμπειρία της.
Η ταινία της Τζία Κόπολα, εγγονής του Φράνσις Φορντ Κόπολα της έδωσε το εφαλτήριο για μια πραγματικά αξιοπρόσεκτη ερμηνεία και τη βοήθησε να κερδίσει ένα στοίχημα που μάλλον κανείς δεν πίστευε ότι μπορούσε να βάλει. Να παίξει και να μεγαλουργήσει κατά κάποιο τρόπο στο ρόλο της ζωής της, μία ιστορια για τις γυναίκες της σόουμπιζ που η κοινωνία αποθεώνει μόνο όταν λάμπουν από ομορφιά και νιάτα και τις απαξιώνει όταν μεγαλώνουν.
Η Σέλι, μία χορεύτρια σε σόου του Λας Βέγκας, μετά από 30 χρόνια θα αναγκαστεί να επανεφεύρει τη ζωή της και την ίδια της την ύπαρξη, καθώς η παράσταση στην οποία δουλεύει πρέπει να κατέβει…Το ίδιο έκανε και η Πάμελα.
Ο Νέος Έρωτας στο Προσκήνιο
Και ενώ η Πάμελα κάνει δυναμικό νέο ξεκίνημα σε όλους τους τομείς της ζωής της, ο έρωτας φαίνεται να την επισκέφτηκε ξανά, με τρόπο απροσδόκητο αλλά γοητευτικό. Το τελευταίο διάστημα οργιάζουν οι φήμες για μια νέα σχέση με τον σταρ του Χόλιγουντ, Λίαμ Νίσον. Το ζευγάρι εμφανίζεται μαζί, ανταλλάσσει τρυφερά βλέμματα και συνωμοτικά χαμόγελα ενώ δημοσιεύματα τους θέλουν να «απολαμβάνουν ο ένας την παρέα του άλλου».
Αν και η σχέση τους δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, η ιδέα ενός τέτοιου ρομαντικού ειδυλλίου έχει ενθουσιάσει το κοινό. Μετά από δεκαετίες γεμάτες πάθος, πόνο και δυσκολίες, η Πάμελα δείχνει να βρίσκει μια ήρεμη και κατασταλαγμένη αγάπη. Το ίδιο και ο 73χρονος Νίσον που το 2009, έχασε τη σύζυγό του και μητέρα των δύο παιδιών του. Η Νατάσα Ρίτσαρντσον πέθανε σε ηλικία 45 ετών από σοβαρό εγκεφαλικό τραύμα που υπέστη σε ατύχημα κατά τη διάρκεια σκι.

ΑΡ
Το «λαβ στόρι» τους είναι για κάποιους η απόδειξη ότι η ζωή και ο έρωτας δεν τελειώνουν στα πρώτα και τα δεύτερα -ήντα. Για τους λιγότερο ρομαντικούς δεν είναι παρά ένα διαφημιστικό τρικ για την προώθηση της νέας ταινίας στην οποία συμπρωταγωνιστούν με τίτλο «Νaked Gun» (Τρελές Σφαίρες) που μόλις κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους.
Όπως και να ‘χει η δεύτερη ζωή της Πάμελα Άντερσον μια υπενθύμιση ότι η αναγέννηση είναι πάντα εφικτή, ότι η αληθινή δύναμη βρίσκεται στην αποδοχή των τραυμάτων και ότι η ομορφιά μπορεί να λάμψει με τον πιο αυθεντικό τρόπο, χωρίς προσθήκες και υπερβολές. Η Πάμελα Άντερσον δεν είναι πια το κορίτσι του Baywatch, ή μόνο αυτό. Είναι μια γυναίκα που κατάφερε να μετατρέψει τον πόνο σε δύναμη, και το παρελθόν της σε εφαλτήριο για ένα φωτεινό μέλλον.