MUST Read

Από τις ταβέρνες στα σούπερ μάρκετ: Μια αλλαγή στην τουριστική συνήθεια Ελλήνων και επισκεπτών;

 

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια αξιοσημείωτη μεταβολή στην τουριστική συμπεριφορά, τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων επισκεπτών. Από τις γεμάτες ταβέρνες των καλοκαιρινών βραδιών, βλέπουμε πλέον όλο και περισσότερους τουρίστες να γεμίζουν τα καλάθια τους στα σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας να μαγειρεύουν μόνοι τους, να προτιμούν take-away ή ακόμα και να τρώνε οικονομικά… στο δωμάτιο.

Η στροφή αυτή έχει πολλαπλές αιτίες:

Η ακρίβεια και η αύξηση του κόστους εστίασης, που περιορίζει τις εξόδους.
Η άνοδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb), που παρέχει πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες και ενθαρρύνει την αυτοεξυπηρέτηση.
Η πολιτισμική συνήθεια πολλών τουριστών, ιδίως από τη Βόρεια Ευρώπη, να προτιμούν πιο «οικιακές» λύσεις, ακόμη και στις διακοπές.
Η ανάγκη για ευελιξία και ταχύτητα, ιδιαίτερα για οικογένειες ή ταξιδιώτες με πρόγραμμα.

Αυτό όμως έχει και συνέπειες στην τοπική οικονομία. Οι επιχειρήσεις εστίασης – ιδιαίτερα οι παραδοσιακές ταβέρνες – αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. Η πληρότητα δεν εγγυάται κατανάλωση. Πολλοί τουρίστες πλέον θα πιουν μόνο ένα ποτό, θα μοιραστούν πιάτα ή θα περιοριστούν σε ένα γρήγορο γεύμα.

Η τουριστική συνήθεια αλλάζει. Και μαζί της αλλάζουν και τα μηνύματα προς την τοπική επιχειρηματικότητα. Ήρθε η ώρα για προσαρμογή, διαφοροποίηση και εξειδίκευση. Οι ταβέρνες οφείλουν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες (τοπική γαστρονομία, ζωντανή μουσική, παραστάσεις, εργαστήρια μαγειρικής), ώστε να επανακτήσουν το κοινό τους. Από την άλλη, οι τοπικές αλυσίδες τροφίμων και τα delicatessen μπορούν να αξιοποιήσουν τη νέα τάση, προσφέροντας προϊόντα «για τουρίστες», όπως έτοιμα γεύματα, ντόπια εδέσματα, προτάσεις picnic κ.ά.

Η τουριστική αγορά είναι ζωντανός οργανισμός. Όποιος την ακούει, προσαρμόζεται και δημιουργεί, θα είναι και αυτός που θα επιβιώσει.

Back to top button
Close
Close