MUST ReadUncategorized

Το αφήγημα της… ομπρέλας στρίβει – και οι επαγγελματίες της εστίασης αρχίζουν να προσγειώνονται

 

Είναι καλοκαίρι, η ζέστη κολλάει, και το μόνο που θέλεις είναι μια ξαπλώστρα, μια ομπρέλα και κάτι δροσερό στο χέρι. Μέχρι πρότινος όμως, αυτή η «απλή» απόλαυση σε κάποια από τα πιο δημοφιλή ελληνικά παράλια μπορούσε να σου κοστίσει όσο μια μικρή απόδραση σε… ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Η τιμή για μια ομπρέλα και δύο καρέκλες είχε εκτοξευθεί τη τελευταία δεκαετία – ειδικά στα «χάι» νησιά, εκεί που το κυριλέ στιλ πήγαινε χέρι-χέρι με τον οικονομικό ίλιγγο.

Εκεί όπου κάποτε πλήρωνες 60 ευρώ την ημέρα για το «πακέτο» ήσουν τυχερός αν είχες και σκιά. Το σέρβις; Συχνά πρόχειρο. Το περιβάλλον; Μετριότατο. Το νερό ζεστό και η μουσική λες και κάποιος είχε πάρει εκδίκηση από τα ηχεία. Κι όμως, τα λεφτά έπεφταν βροχή. Μέχρι φέτος.

Γιατί φέτος, κάτι άλλαξε. Η σεζόν – όπως λένε και οι ίδιοι οι επαγγελματίες – δείχνει «κλαταρισμένη». Η πληρότητα στα τραπέζια και στις ξαπλώστρες δεν θυμίζει προηγούμενα καλοκαίρια. Οι επισκέπτες είναι πιο φειδωλοί. Το πορτοφόλι τους πλέον ζυγίζει τα πάντα. Και κάπου εκεί αρχίζει να… στρίβει και το αφήγημα της ομπρέλας.

Οι πρώτες μειώσεις τιμών ήδη ξεκίνησαν. Ξαπλώστρες που πέρυσι χρεώνονταν 40 ευρώ, φέτος παίζουν στα 15-20. Σε ορισμένες παραλίες, ομπρέλα και καρέκλες δίνονται και χωρίς χρέωση – αρκεί να πάρεις κάτι από το μπαρ. Σαν να επιστρέφει σταδιακά μια λογική ισορροπία ανάμεσα στο τι πληρώνεις και στο τι λαμβάνεις.

Οι πιο παρατηρητικοί λένε πως αυτό δεν είναι συγκυριακό. Είναι αρχή μιας νέας εποχής. Μπορεί φέτος να φαίνεται σαν εξαίρεση, αλλά σε λίγα χρόνια θα είναι ο κανόνας. Ο επισκέπτης θα απολαμβάνει φιλικές τιμές, πιο σωστό σέρβις και – το βασικότερο – μια εμπειρία που να σε κάνει να θες να ξαναγυρίσεις, όχι να την αναθεματίζεις στη διαδρομή προς το αεροδρόμιο.

Το σίγουρο είναι ένα: ο τουρισμός δεν συγχωρεί την υπεροψία και την υπερκοστολόγηση για πολύ. Και όσοι επαγγελματίες δεν μπορέσουν να προσαρμοστούν, ακόμη και αν μέχρι πρότινος «έπαιζαν μπάλα» με το κύρος της περιοχής τους, θα δουν την πελατεία τους να γλιστράει… σαν βρεγμένη πετσέτα.

Ο ανταγωνισμός δυναμώνει, οι εποχές αλλάζουν και πλέον, για να επιβιώσεις στην εστίαση – ακόμη και αν είσαι μέτριος – πρέπει να γίνεις φιλικός, ευέλικτος και, κυρίως, τίμιος στην εμπειρία που προσφέρεις.

CZ

Back to top button
Close
Close