Επιχειρείν

Τι περιμένουν φέτος οι Ελληνες αγοραστές από την Black Friday

Στις 27 Νοεμβρίου πέφτει φέτος η «Black Friday», η ημέρα που αναμένουν κάθε χρόνο οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν φθηνότερα τις αγορές τους και να αναζητήσουν συμφέρουσες προσφορές σε  ηλεκτρονικά καταστήματα. Παρόλο που η ημερομηνία της «Black Friday» δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα για την ελληνική αγορά, τα καταστήματα φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες για τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά και το διάστημα που την ακολουθεί.

Σημειώνεται ωστόσο, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις προσφορές της «Black Friday» προκειμένου να μην πέσουν θύματα. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που δείχνει το πώς κινήθηκε η αγορά κατά την «Black Friday» του 2019 και το τι ψώνισαν περισσότερο οι Έλληνες. Όπως έδειξε η έρευνα οι Έλληνες κινήθηκαν στην αγορά με όπλο τον προσεκτικό προγραμματισμό των αγορών τους.

«Λίγες ημέρες πριν από τη “Black Friday” (του 2019) είχαμε ζητήσει από τους ερωτώμενους να προβλέψουν πόσα χρήματα θα ξοδέψουν και τι θα αγοράσουν τη συγκεκριμένη ημέρα. Στην περίπτωση των ανδρών είχαν προβλέψει να αγοράσουν (σ.σ κατά μέσο όρο) πράγματα αξίας 287 ευρώ και στην απολογιστική έρευνα ξόδεψαν 289 ο καθένας, ενώ οι γυναίκες είχαν προβλέψει 173 και ξόδεψαν 172», εξηγούσε η ερευνήτρια Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες αγοραστές κινήθηκαν πολύ στοχευμένα, είχαν συγκεντρώσει το μπάτζετ που χρειάζονταν και έμειναν πιστοί στον προγραμματισμό τους. Μάλιστα 63 στους 100 καταναλωτές είχαν, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, την πρόθεση να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή, περίπου οι μισοί περίμεναν να αναζητήσουν ευκαιρίες, ενώ μόλις το 19,4% δεν είχαν καμία προγραμματισμένη αγορά. Ένας στους δύο (ποσοστό 46,8%) ξόδεψαν τελικά περίπου όσα είχαν προϋπολογίσει. Όμως, οι Έλληνες αγοραστές σύμφωνα με την έρευνα δεν ικανοποίησαν τελικά τις καταναλωτικές τους ορέξεις.

Δεν έμειναν ικανοποιημένοι από τις εκπτώσεις οι Έλληνες καταναλωτές

Μόνο ένας στους τρεις καταναλωτές δήλωσαν ικανοποιημένοι από τα ποσοστά έκπτωσης που συνάντησαν στην προηγούμενη «Black Friday». Σημαντικότερος λόγος για όσους δεν πραγματοποίησαν αγορές αποδείχθηκε, σε ποσοστό 51%, η έλλειψη αρκετά καλών προσφορών. Ένας στους τρεις από όσους επισκέφθηκαν φυσικά καταστήματα ήταν μόνοι τους, ενώ το 60% προτίμησαν την παρέα των φίλων ή της οικογένειάς τους. Μόλις ένας στους 10 αγοραστές βγήκαν για ψώνια με τον/την σύντροφό τους.

 

Back to top button
Close
Close