Lifestyle news

To styl Gen-z

Καθοδηγούμενη από την επιθυμία να διαταράξει το status quo, η Generation Z ώθησε τη μόδα τα τελευταία χρόνια καταργώντας αρχαϊκούς κανόνες για το τι είναι «μέσα» και τι «έξω». Αυτό, με τη σειρά του, ενθάρρυνε μια δίνη δημιουργικότητας όσον αφορά το πώς ντυνόμαστε – κάτι που το Χόλιγουντ δυσκολεύτηκε να καταγράψει με ακρίβεια. Και αυτή η γενιά δεν φοβάται να μιλήσει όταν αισθάνεται ότι παρερμηνεύεται στο στυλ της, όπως φάνηκε από τον σάλο για τη νέα ταινία “Mean Girls” νωρίτερα φέτος.Mean Girls' 2024 Remake Is Still for Millennials Despite Marketing

Μετά την κυκλοφορία των τρέιλερ του μιούζικαλ της ταινίας , μια σωρεία κριτικής εξαπλώθηκε μέσω των κοινωνικών δικτύων, τροφοδοτούμενη από την πεποίθηση ότι το στυλ των νέων χαρακτήρων απέτυχε να συλλάβει τη φύση της αρχικής ταινίας που έδινε τάση. Πολλοί απεχθάνονταν το γεγονός ότι οι επιλογές μόδας κατηγοριοποίησαν το Gen Z ως τη γενιά “με τη χορηγία της Shein”. ( Όπως το εξήγησε ένας TikToker : “Όταν κοιτάζω αυτήν την εικόνα [των τριών “πλαστικών”, αισθάνομαι] ότι ο σχεδιαστής ήταν λίγο μεγαλύτερος και ήταν σαν, “Τι φοράει το Gen Z; Πρέπει να εκσυγχρονίσουμε” Κακή αισθητική για κορίτσια.»)Γιατί το «Mean Girls» δεν θα σταματήσει ποτέ να είναι επίκαιρο - Harpers bazaar

Σαφώς, η αντανάκλαση της μόδας του Gen Z στην οθόνη είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει.

Ενώ, ιστορικά, οι τάσεις της μόδας παρέμειναν κάπως ενιαίες μεταξύ δεκαετιών – η δεκαετία του ’70, για παράδειγμα, μας έφερε παντελόνια καμπάνα και γραβάτα, ενώ η δεκαετία του ’80 αφορούσε έντονα χρώματα και ακόμη πιο τολμηρά επιθέματα ώμου – Gen Z (γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012) έχει γίνει το πιο ακραίο, απορρίπτοντας ταμπέλες και τη στατική αισθητική, επιλέγοντας αστείες επιλογές που συνδυάζουν το ταλέντο, την προσωπικότητα και τη νοσταλγία. Η πιο δημοφιλής τάση είναι συχνά να μην ακολουθείτε καθόλου μια μοναδική τάση και, αντ’ αυτού, να επινοείτε μια σειρά από συνδυαστικές επιλογές στυλ. Για τη Gen Z, το να είσαι “μη της μόδας” είναι μόδα.

«Η μόδα τώρα είναι δωρεάν για όλους — μπορείτε να φορέσετε τα πάντα, και είναι μοντέρνα και δροσερή», λέει η Alana Morshead , σχεδιάστρια κοστουμιών στο «Do Revenge» του Netflix. “Δεν είναι μονόδρομος πια. Μπορούμε να ανακατευτούμε και να ταιριάξουμε.”

Drea (Camila Mendes) και Eleanor (Maya Hawke) στο "Do Revenge"

Drea (Camila Mendes) και Eleanor (Maya Hawke) στο “Do Revenge”

Φωτογραφία: Kim Simms/Ευγενική προσφορά του Netflix

Ο Morshead χρησιμοποιεί τον όρο “chaos girlie” για να περιγράψει αυτήν την ανατρεπτική προσέγγιση στο ντύσιμο, όπου το τελικό προϊόν φαίνεται επιπόλαια συναρμολογημένο, αλλά στην πραγματικότητα επιμελήθηκε σχολαστικά με πρόθεση. Στο “Do Revenge”, η Eleanor (που υποδύεται η Maya Hawke) το συμπυκνώνει καλά αυτό. Αλλά διαφέρει πολύ από το πώς είναι ντυμένη η Drea (που υποδύεται η Camila Mendes), αναφερόμενη σε εμβληματικές ταινίες όπως το “Jawbreaker”, το “Clueless” και το πρωτότυπο “Mean Girls” στις στυλιστικές της επιλογές.

Η QueenSylvia Akuchie , σχεδιάστρια κοστουμιών στο ” Bel-Air ” του Peacock , ακολούθησε παρόμοια προσέγγιση με τον Morshead, χρησιμοποιώντας το “The Fresh Prince of Bel-Air” ως σχέδιο για τη νέα σειρά, και στη συνέχεια αναλύοντας τους τρόπους με τους οποίους αυτοί οι χαρακτήρες θα προσαρμόζονταν στον σημερινό κόσμο. Έθεσε στον εαυτό της ερωτήσεις όπως: “Πώς ζει τώρα μια οικογένεια Μαύρων στο Bel-Air; Πώς μοιάζει αυτό για μια καλλιτέχνιδα όπως η Vivian Banks; Ή μια influencer όπως η Hilary;” Ειδικότερα, το στυλ Jazz του Akuchie (που υποδύεται ο Jordan L. Jones) τραβάει βασικά αντικείμενα από πολλές δεκαετίες σε μια νόστιμη, τολμηρή αισθητική που κάνει τον χαρακτήρα άμεσα αναγνωρίσιμο.

Το καστ του "Bel-Air"

Το καστ του “Bel-Air”

Φωτογραφία: Kwaku Alston/Courtesy of Peacock

Η κατανόηση των πολιτιστικών και κοινωνικών επιρροών γύρω από τη μόδα είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να σπάσουμε τον κώδικα στο ντύσιμο του Gen Z, μιας γενιάς που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις κοινότητες που τις περιβάλλουν, φυσικές και ψηφιακές. Ένας πλούσιος influencer της Gen-Z στο Bel-Air μπορεί να μην συνταγογραφεί την αισθητική του “chaos girlie”, αλλά ένας φοιτητής μόδας στη Νέα Υόρκη πιθανότατα θα το έκανε. Για να το θέσω απλά, το Gen Z έχει το εύρος και αυτό το εύρος καθορίζεται από τις εξωτερικές δυνάμεις που αφομοιώνουν σε τακτική βάση.

Όταν έφτιαχνε τα κοστούμια του “Do Revenge”, η Morshead βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε επιχειρήσεις που ανήκουν σε γυναίκες που θα συναντούσε σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Pinterest. (Το Gen Z είναι το κορυφαίο αναπτυσσόμενο δημογραφικό στοιχείο του τελευταίου στο 40% των συνολικών χρηστών .) Η πρόσβαση σε έμπνευση από διαφορετικούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο – εκτός από εικόνες προηγούμενων τάσεων της μόδας που χρονολογούνται από εκατοντάδες χρόνια πίσω – έχει κάνει τα πάντα από το “Brigerton -chic» έως δερμάτινες μπότες και καουμπόικες μπότες «σε τάση» ταυτόχρονα για το Gen Z.This Isn't Your Mother's Mean Girls': Millennials React to New Trailer

«Το Gen Z έχει τόσες πολλές εξωτερικές επιρροές που καμία γενιά δεν είχε προηγουμένως, και αυτό έχει επηρεάσει βαθιά τις επιλογές μόδας τους», λέει η Alix Gropper , το ένα ήμισυ του ντουέτου styling Danielle and Alix – που έχει συνεργαστεί με νεαρούς σταρ όπως η Alix Earle – λέει. «Υπάρχουν τόσες πολλές γνώσεις και πληροφορίες εκεί έξω, είναι τόσο ωραίο να βλέπεις πώς αυτή η γενιά μπορεί να συνδυάσει επιρροές από μέσα, ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και κόκκινα χαλιά για να σχηματίσει τα δικά της στυλ και μικρο-τάσεις που δεν έχουν υπάρξει ποτέ πριν».

Μια φωτογραφία από το "Mean Girls" (2024)

Μια φωτογραφία από το “Mean Girls” (2024)

Φωτογραφία: Jojo Whilden/Paramount © 2023 Paramount Pictures/Courtesy of Paramount

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν έμπνευση και υποκινούν τη δημιουργικότητα για το Gen Z. Η γρήγορη μόδα προσφέρει στη συνέχεια τη δυνατότητα να τα ζωντανέψει σε δευτερόλεπτα, επιτρέποντάς τους να αναμειγνύουν και να ταιριάζουν ρούχα με την ταχύτητα του φωτός, καθορίζοντας τι αγαπούν και τι θα κρατήσουν στο ντουλάπα μέχρι νεοτέρας. «Είμαστε σε μια εποχή που όλοι θέλουν να φορούν την επόμενη τάση [αμέσως] γιατί με τα social media έρχεται το παιχνίδι σύγκρισης», λέει η στυλίστρια Meghan Stimac , η οποία συνεργάζεται τακτικά με την Olivia Ponton. «Όλοι θέλουν να βεβαιωθούν ότι είναι στο ίδιο επίπεδο και [τόσο η γρήγορη μόδα] όσο και τα social media παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτό».

Ως η πιο ποικιλόμορφη γενιά που υπάρχει, οι επιλογές στυλ του Gen Z αντικατοπτρίζουν επίσης τους πολιτισμούς και τις κοινότητες με τις οποίες ταυτίζονται. Αρνούνται να συνταγογραφήσουν μια μοναδική έννοια του “το βασικό αντικείμενο μόδας της γενιάς μας είναι αυτό “, και αντ’ αυτού δημιουργούν κανόνες και τάσεις βασισμένες στην ατομικότητά τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει την απαθανάτιση του Gen Z στα μέσα μαζικής ενημέρωσης τόσο προκλητική: Για να το κάνει με ακρίβεια, ένας σχεδιαστής κοστουμιών πρέπει να ερευνήσει σε βάθος τις ιδιαιτερότητες της κοινότητας του Gen Z που προσπαθούν να απαθανατίσουν — είναι το Λος Άντζελες με το όνειρο του πρώιμου σταρ; Μαθητές ιδιωτικών σχολείων της Ανατολικής Ακτής που λατρεύουν τα επώνυμα αντικείμενα ή (και αυτό είναι συχνά το πιο δύσκολο) Gen Z της «μέσης Αμερικής» των οποίων η πρόσβαση στην έμπνευση της μόδας είναι συχνά ψηφιακή;

Η Akuchie λέει ότι κάνει τόση έρευνα σε ένα έργο με χαρακτήρες Gen-Z όσο και σε ένα δράμα εποχής, δίνοντας σε κάθε άτομο την ανάπτυξη και το βάθος που χρειάζεται για να ζωντανέψει αυθεντικά. Αυτό περιλαμβάνει συνομιλίες με τους ίδιους τους Gen Z-ers, τον προσδιορισμό των πολιτιστικών επιρροών για τη συγκεκριμένη κοινότητα που προσπαθεί να συλλάβει και, στη συνέχεια, την ανάλυση του πώς αυτά ταιριάζουν σε μια σύγχρονη ιστορία. Χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια μοναδική κύλιση μέσω του TikTok για να γίνει αυτό.

Μπορεί να υπάρχουν ορισμένες τάσεις που ενώνουν αυτήν την ποικιλόμορφη γενιά —που συχνά τροφοδοτούνται από νεαρούς ποπ σταρ, όπως η Olivia Rodrigo — αλλά οι τάσεις φιλτράρονται τόσο γρήγορα όσο μια κύλιση στο TikTok. Το στυλ έχει γίνει λιγότερο γραμμικό, πιο χαοτικό και εντελώς αυθεντικό με τα χρόνια, γεγονός που καθιστά αδύνατη τη συνταγογράφηση του Gen Z σε μια μοναδική αισθητική. Κατά κάποιο τρόπο, αυτό δίνει στους σχεδιαστές κοστουμιών περισσότερη ελευθερία με τη δημιουργικότητά τους.

Το Χόλιγουντ μπορεί να μην αποτυπώσει ποτέ τέλεια το στυλ του Gen Z σε μία σειρά ή ταινία — και ίσως αυτό να μην έχει πραγματικά σημασία. Αυτή η γενιά δεν μπορεί και δεν θα οριστεί από μια μοναδική τάση ή αισθητική επειδή, για τη Gen Z, η μόδα είναι έκφραση και αυτή η έκφραση καθοδηγείται από την προσωπική απελευθέρωση, η οποία φαίνεται διαφορετική σε κάθε σώμα και επηρεάζεται από παράγοντες όπως η φυλή, το υπόβαθρο, η τοποθεσία. , κατάσταση, σωματότυπο και πλούτο. Το Gen Z δεν είναι μονόλιθος, γι’ αυτό ακριβώς πολλές παραγωγές με επίκεντρο τους εφήβους που κυκλοφορούν από μια μοναδική υπηρεσία ροής μπορεί να φαίνονται πολύ διαφορετικές. Καθένα από αυτά έχει οριστεί να αποτυπώσει όχι το Gen Z στο σύνολό του, αλλά μια συγκεκριμένη άποψη της κοινότητας ή της μόδας σε αυτήν την πολύ πειραματική γενιά.

Ο ένας κανόνας που θα κηρύττει πάντα ο Gen Z; Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως “ένα στυλ ή μέγεθος ταιριάζει σε όλα”.

Back to top button
Close
Close