Επιχειρείν

Όμιλος Συγγελίδη, Solid Havas: Η MG επιστρέφει, ισορροπώντας το χθες με το σήμερα

Αποτελεί ένα ιστορικό brand, το οποίο επιστρέφει για να μας εκπλήξει ευχάριστα, με νέα μοντέλα, τεχνολογίες και υπηρεσίες. Η επανατοποθέτηση μιας μάρκας όπως η MG δεν είναι απλή υπόθεση, αλλά ο Όμιλος Συγγελίδη και η Solid Havas φαίνεται ότι τα κατάφεραν, ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις!

Η νέα εποχή της MG φέρνει μια νέα και πλήρη γκάμα αυτοκινήτων, μαζί με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και τη βιωσιμότητα. Αυτά και ακόμα περισσότερα, τοποθετούνται στο επίκεντρο της νέας της επικοινωνιακής στρατηγικής. Περισσότερα μοιράζονται μαζί μας ο Δημήτρης Καββούρης, Deputy CEO, Chief Strategy Officer του Ομίλου Συγγελίδη, και από την πλευρά της Solid Havas, οι Θάνος Βλαχόπουλος, General Manager & CFO, Σοφία Τριανταφύλλου, Client Service Director / MG Business Leader, και Δημήτρης Κοπανάς, Group Account Director.

MW: Η MG επέστρεψε ανανεωμένη, με ένα δυνατό επαναλανσάρισμα. Ποιο θα λέγατε ότι είναι το όραμα της μάρκας, σήμερα αλλά και για το μέλλον;

Δημήτρης Καββούρης: Καταρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία στο περιοδικό σας και για την δυνατότητα που μας δίνετε να αναλύσουμε τη σημαντική έλευση της ιστορικής Μάρκας MG στη χώρα μας από τον Όμιλο Συγγελίδη. Η MG διαθέτει ευρωπαϊκή παράδοση και είναι ιστορικό brand της SAIC MOTORS του μεγαλύτερου Κινέζου κατασκευαστή που παράγει 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, ένας όγκος που τον κατατάσσει στην 6η θέση σε παγκόσμια κατάταξη και αποτελεί τον κατασκευαστή του VW Group και της GM για την Κίνα για πάρα πολλά χρόνια, με ό,τι σημαίνει αυτό για την τεχνογνωσία, την παράδοση, τη δύναμη, αλλά και την προοπτική για το μέλλον.

Η MG ενσωματώνει ήδη, αλλά θα μας εκπλήξει θετικά και στο μέλλον με αυτά που θα δημιουργήσει, σε μοντέλα, τεχνολογίες, υπηρεσίες. Αντιλαμβάνεστε ότι γνωρίζω πολλά από το καταπληκτικό μέλλον που επιφυλάσσει σε εμάς και τους πελάτες μας.

Η MG όντως επέστρεψε στη χώρα μας με ένα δυναμικό και επιτυχημένο επαναλανσάρισμα. Οι προσπάθειες της ομάδας μας, αλλά και η σημαντική συμβολή της Solid Havas και των ανθρώπων της, συνετέλεσαν στο πιο επιτυχημένο ίσως λανσάρισμα της μάρκας στην Ευρώπη. Και για αυτό είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι.

Όσον αφορά στο όραμα της μάρκας, θα έλεγα πως η MG έχει ως στόχο να προσφέρει αξιόπιστα μοναδικά αυτοκίνητα που να συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία με ξεχωριστό στυλ.

Η μάρκα δεσμεύεται να προσφέρει όχι μόνο αξιόπιστα και αποδοτικά αυτοκίνητα, αλλά επίσης να ενσωματώσει καινοτόμες τεχνολογίες. Το όραμα της MG είναι να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα με έμφαση τόσο στον εξηλεκτρισμό, όσο και στους προηγμένους κινητήρες βενζίνης και Hybrid με στόχο τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, προσφέροντας ταυτόχρονα στους πελάτες μας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Με συνεχή καινοτομία και αφοσίωση στην προσφορά υψηλής ποιότητας οχημάτων, στοχεύουμε να είμαστε η πρώτη επιλογή για τους πελάτες που αναζητούν μια σύγχρονη, ασφαλή ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, μία υψηλής αισθητικής σχεδίαση με πρωτοποριακούς κινητήρες, τόσο θερμικούς όσο και ηλεκτρικούς. Όταν όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με κορυφαίο εξοπλισμό, προσιτές τιμές και πολυετή εργοστασιακή εγγύηση (7 χρόνια), τότε βρισκόμαστε μπροστά στο όραμά της να αποτελέσει ένα βασικό παίκτη στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

Τι περιλαμβάνει η νέα εποχή MG και τι ακριβώς σηματοδοτεί η επιστροφή της μάρκας στην Ελλάδα;

Δ.Κ.: Η νέα εποχή της MG σηματοδοτεί τη νέα και πλήρη γκάμα αυτοκινήτων σε όλα τα σημαντικά segments – κατηγορίες επιβατικών, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στα οχήματα και την εστίαση στην ηλεκτροκίνηση και τη βιωσιμότητα, την πλήρη άμεση εμπορική ανάπτυξη μέσω διανομέων και καναλιών πωλήσεων στην αγορά και στην κατάκτηση μεριδίων πωλήσεων που αντικατοπτρίζουν την δυναμική της

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως αυτή η επιστροφή σηματοδοτεί επίσης την προσπάθεια της MG να εξελιχθεί σε ηγέτη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και να προσφέρει βιώσιμες λύσεις κινητικότητας.

Η MG προσφέρει στην ελληνική αγορά δύο SUV, τα ZS και HS, μαζί με τα ηλεκτρικά μοντέλα MG4, ZS EV και MG5. Τα ZS 1,5 lt και 1,0 lt Turbo με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο αποτελούν τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία τους στην ελληνική αγορά. Το MG ZS είναι ένα SUV με ευρύχωρο εσωτερικό, άνεση και υψηλή ποιότητα κατασκευής, παρέχοντας εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής. Με την αύξηση της αγοράς των SUVs στην Ελλάδα, το ZS και το HS προσελκύουν όσους αναζητούν ένα πρακτικό, οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση για τους υποψήφιους πελάτες.

Κατά τη γνώμη σας, ποια χαρακτηριστικά της μάρκας την κάνουν να ξεχωρίζει σε μια ανταγωνιστική κατηγορία;

Δ.Κ.: Η MG έχει ενσωματώσει την παράδοση της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει σύγχρονα μοντέλα που συνδυάζουν σχεδιασμό και τεχνολογία.

Επιπλέον, η μάρκα έχει επενδύσει σημαντικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της υψηλής τεχνολογίας, ανταποκρινόμενη στις αυξημένες ανάγκες κάλυψης της αγοράς με ηλεκτρικά μοντέλα που να συνδυάζουν αφενός μεν κορυφαία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και συνδεσιμότητας/λογισμικού, αλλά επίσης και την καλύτερη σχέση αξίας προς τιμή (value for money). Όλα αυτά καθιστούν τα μοντέλα μας μία από τις καλύτερες επιλογές στην αγορά.

Η MG δίνει έμφαση στην αξιοπιστία των προϊόντων της, προσφέροντας ποιοτικά αυτοκίνητα με εξαιρετικό εξοπλισμό από την πρώτη κιόλας έκδοση.

H μέση ελληνική οικογένεια, καθώς και ο εταιρικός χρήστης που αναζητά ένα πλήρες SUV, σύγχρονο, με πληρέστατο εξοπλισμό, κορυφαία ασφάλεια, μοντέρνα σχεδίαση, έντονο χαρακτήρα, συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης και ταυτόχρονα τεχνική εξυπηρέτηση και εγγύηση για το μέλλον και τη διαχρονικότητα της συγκεκριμένης αγοράς. Αν συνυπολογίσουμε όλα τα παραπάνω και δούμε το κόστος απόκτησης της MG του ZS ή του HS θα δείτε ότι είναι η ιδανική λύση για τον ώριμο απαιτητικό Έλληνα καταναλωτή που ξέρει να επιλέγει.

Στα ηλεκτρικά μοντέλα με τα ZS EV – MG4 – MG5 και EHS είναι ξεκάθαρο ότι η MG διαθέτει μια πολύ ισχυρή πρόταση σήμερα, τα μοντέλα μας ενσωματώνουν τεχνολογία συστήματος μετάδοσης κίνησης και εμβέλεια μπαταρίας, αποδοτικότητα με μία φόρτιση, ποιότητα κατασκευής, αντοχή και απόδοση που τα καθιστούν μία πρόταση και για τις λιανικές πωλήσεις, για τον ιδιώτη ή το νοικοκυριό, αλλά σίγουρα μια μοναδική πρόταση για τις εταιρικές πωλήσεις, τους υπευθύνους αγορών, αλλά και τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων που ξέρουν να αναλύσουν το τεράστιο όφελος που προσφέρει σήμερα η MG. Με προτεραιότητα στην υποστήριξη πελατών και τα προγράμματα εγγυήσεων (7 Χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση), η MG δίνει στους υποψήφιους πελάτες μια απόλυτα αξιόπιστη επιλογή.

Ποιες προκλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει μια ιστορική μάρκα, σε μια τέτοια κίνηση επανατοποθέτησης;

Δ.Κ.: Ως Όμιλος Συγγελίδη, έχοντας πάνω από 25% μερίδιο πωλήσεων της ελληνικής αγοράς με τις υπόλοιπες μάρκες που εκπροσωπούμε, διαθέτουμε γνώση και κατανόηση αυτής, καθώς και των ενεργειών που απαιτούνται, της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσουμε για να επιτύχουμε τους στόχους μας. Επίσης, η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι άκρως ανταγωνιστική, με πληθώρα επιλογών για τους καταναλωτές. Οι προκλήσεις είναι συνεχώς πολλές ακόμη και για μια μάρκα με πολύχρονη παρουσία και πολύ περισσότερο για μία νέα είσοδο σαν και αυτήν που πραγματοποιούμε με την MG. Θα αναφέρω μόλις λίγες ειδικά για μια καινούργια μάρκα στην αγορά:

Η επιλογή της ομάδας της MG και η εκπαίδευση των ανθρώπων μας, η κινητοποίηση τους στην κατάκτηση του οράματος μας για τη μάρκα (onboarding),

  • η αναγνωρισιμότητα (awareness) της μάρκας μέσω της επικοινωνίας, αλλά και του δικτύου μας στις τοπικές αγορές,
  • η τοποθέτηση της (market positioning),
  • η δημιουργία γνώσης του κοινού για τα μοντέλα μας,
  • η τοποθέτησή τους στο νοητικό καλάθι αγοράς των υποψήφιων πελατών μας σε πλεονεκτική θέση,
  • η δημιουργία δικτύων πωλήσεων και τεχνικής εξυπηρέτησης, μια επιλογή δύσκολη και απαιτητική,
  • η επιλογή συνεργατών για παροχή στρατηγικών υπηρεσιών, π.χ. επικοινωνίας, μια διαδικασία που μας έφερε κοντά στην εξαιρετική ομάδα της Solid Havas, αλλά και αρκετές άλλες σημαντικές υπηρεσίες που απαιτούν κατάλληλη επιλογή,
  • η ανάπτυξη της σχέσης της μάρκας με την αγορά και τους παράγοντες που την απαρτίζουν,
  • η σχέση με τον κατασκευαστή που είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας αν τον κατευθύνεις σωστά σε σχέση με τα προϊόντα, τις εκδόσεις, που ταιριάζουν στην αγορά μας.

Αυτές είναι μόνο λίγες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε, χωρίς να προσθέσουμε τον παράγοντα «χρόνο» που προσθέτει αρκετή δυσκολία στον αλγόριθμο. Το ότι είναι ιστορική μάρκα βοηθά για παράδειγμα στο awareness και στο positioning, αλλά δεν αρκεί, χρειάζεται όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που δώσαμε στη διαφημιστική μας για να μας φέρει το πλαίσιο της επικοινωνίας που θα μας πάει πιο κοντά στους στόχους μας και θα βοηθήσει στο να καλύψουμε γρήγορα τον δρόμο που οδηγεί στην επίτευξη των εμπορικών μας στόχων. Είμαστε χαρούμενοι, και θα έλεγα ικανοποιημένοι, από το γεγονός ότι όλα έγιναν με έναν τρόπο που μας δεν άφησε κενά, ενώ σε χρόνο ρεκόρ σε σχέση με άλλες χώρες στην Ευρώπη βάλαμε τις βάσεις, ξεκινήσαμε, εξελίσσουμε όλα τα παραπάνω με επιτυχία.

Σοφία Τριανταφύλλου: Οι Έλληνες είχαν παραδοσιακά έναν ισχυρό δεσμό με την αγορά των αυτοκινήτων, καθοδηγούμενοι κυρίως από συναισθηματικά κίνητρα ή επιθυμίες και συνήθως λιγότερο από εντελώς λογικούς υπολογισμούς.

Οι επιδράσεις της κρίσης οδήγησαν σε μια μετατόπιση στην καταναλωτική συμπεριφορά: προτίμηση σε πιο πρακτικές, λογικές αποφάσεις που ως έναν βαθμό μετατόπιζαν τις πραγματικές επιθυμίες σε δεύτερο ρόλο. Σήμερα, με την τεχνολογική εξέλιξη στα αυτοκίνητα, αντιμετωπίζουμε προκλήσεις όπως η περιορισμένη αυτονομία και τα υψηλά κόστη αγοράς.

Η MG έχει ως αποστολή να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ λογικής και επιθυμίας των καταναλωτών, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα οχημάτων, προσιτά και προσβάσιμα χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, τη λειτουργικότητα ή το στυλ.

Ο όμιλος Συγγελίδη ανέθεσε το σημαντικό έργο αυτό στη Solid Havas. Πώς ερμηνεύετε αυτή την επιλογή, και ποια είναι η δέσμευση της Solid στο έργο αυτό;

Θάνος Βλαχόπουλος: Κάθε φορά που αναλαμβάνουμε έναν πελάτη, αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη για υψηλή ευθύνη και αφοσίωση. Επιδιώκουμε να παρέχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, συντονίζοντας ομάδες που θα προσαρμοστούν στη στρατηγική και τη δημιουργική ανάγκη του κάθε πελάτη παρέχοντας λύσεις σε όλο το φάσμα της επικοινωνίας (360º).

Η ανάληψη του λογαριασμού είναι για εμάς μια μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς ο Όμιλος Συγγελίδη χαρακτηρίζεται για τον πρωταθλητισμό στο επιχειρείν και αντιπροσωπεύει τις σημαντικότερες μάρκες αλλά και σχολές στην αυτοκίνηση. Η κληρονομιά και η επιχειρηματική βαρύτητα του brand αποτελούν ένα μεγαλύτερο challenge, αλλά με στρατηγική και όραμα, θέλουμε να οδηγήσουμε την MG στο μέλλον με επιτυχία!

Ποιες προκλήσεις προέκυψαν κατά τη διαδικασία σχεδιασμού της επικοινωνίας και πώς ξεπεράστηκαν;

Σ.Τ.: Κληθήκαμε να διαχειριστούμε τη μεταμόρφωση του brand MG, ισορροπώντας το χθες με το σήμερα: από τη βρετανική κληρονομιά με κλασικό σχεδιασμό στην κινεζική καινοτόμα τεχνολογία και το εξελιγμένο mobility. Στόχος μας ήταν να εισαγάγουμε το brand στην ελληνική αγορά με αυτοπεποίθηση, διατηρώντας τη συνοχή με το παρελθόν και δημιουργώντας μια νέα εικόνα για όσους δεν το γνώριζαν.

Παράλληλα, έπρεπε να κινηθούμε με συμμόρφωση απέναντι στις παγκόσμιες οδηγίες επικοινωνίας του brand, παραμένοντας ταυτόχρονα ευέλικτοι και προσαρμόσιμοι στις συγκεκριμένες ανάγκες και ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.

Σε αυτό το πλαίσιο, κινηθήκαμε σε δύο βασικούς άξονες: πρώτον, την ανάδειξη των χαρακτηριστικών της MG που την κάνουν σήμερα να ξεχωρίζει, δεύτερον, την επίδειξη της εμπειρίας οδήγησης που ξεπερνά τα όρια, διεισδύοντας στην ταυτότητα, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού.

Η στρατηγική μας επικεντρώθηκε στη δημιουργία ενός αφηγηματικού πλαισίου που αναδεικνύει το DNA και αντανακλά την ουσία του brand, εστιάζοντας στην τεχνολογική και σχεδιαστική εξέλιξή του στο σήμερα, με σεβασμό ταυτόχρονα στην ιστορική του κληρονομιά. Αυτό το αφήγημα στοχεύει σε ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού που είναι εξοικειωμένο με την ιστορία του brand, ενώ ταυτόχρονα χτίζει μια νέα, μοναδική εικόνα και συνιστά μια ελκυστική και απόλυτα ανταγωνιστική πρόταση για όσους δεν έχουν πρότερη επαφή ή γνώση της μάρκας.

Απώτερος σκοπός να αναδείξουμε πως η MG αποτελεί ένα εμβληματικό brand που αναγεννήθηκε, προσαρμόζοντας την κληρονομιά της για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες.

Τα μοντέλα της αποτελούν τη ζωντανή απόδειξη αυτού: μια συνδυασμένη εμπειρία της εξαιρετικής μηχανικής, της προηγμένης τεχνολογίας και του εκπληκτικού σχεδιασμού, προσφερόμενη σε μια τιμή που εξασφαλίζει ότι κανείς δεν θα παραμείνει αδιάφορος.

Ποιο είναι το concept και η βασική ιδέα πίσω από την καμπάνια «You drive us»;

Δημήτρης Κοπανάς: Η δημιουργική αποστολή της καμπάνιας ήταν σαφής: να επανασυστήσει το brand και να αναδείξει το legacy του μέσα μέσα από το πρίσμα της εξέλιξης, τεχνολογικής καινοτομίας και βιωσιμότητα που πρεσβεύει σήμερα η μάρκα, σεβόμενη ωστόσο την κληρονομιά της.

Στόχος να προσκαλέσουμε τον καταναλωτή να βιώσει μέσα από την MG ένα καινούργιο κόσμο γεμάτο δυνατότητες, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο που οδηγούμε, ζούμε και συνυπάρχουμε με τα αυτοκίνητά μας.

Σε αυτό το πλαίσιο θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα manifesto, που δίνει την ευκαιρία στη μάρκα να αφηγηθεί την ιστορία καλύπτοντας το χθες, το σήμερα, και το μέλλον της οδήγησης έχοντας ως αφορμή και έμπνευση τις απαιτήσεις και ανάγκες των καταναλωτών. Και να πούμε σε κάθε οδηγό, πως όταν οδηγεί ένα MG, ταυτόχρονα «οδηγεί» και την εξέλιξη του brand

Θα υπάρξει συνέχεια στην καμπάνια, και τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε από τη Solid Havas για την MG στον τομέα της επικοινωνίας;

Δ.Κ.: Η επικοινωνία που σχεδιάσαμε ακολουθεί μια αφηγηματική γραμμή που ξεκίνησε δυναμικά με την brand campaign και αποτελεί το θεμέλιο για μια ολοκληρωμένη επικοινωνία 360°. Οι επόμενες καμπάνιες θα επικεντρωθούν στα μοντέλα της MG, παρουσιάζοντας τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά, τα οφέλη τους και την προσιτότητά τους, διατηρώντας ταυτόχρονα συνοχή με την αφήγηση του brand.

Back to top button
Close
Close