Επιχειρείν

Χρήστος Ζαραμπούκας:Το ενδιαφέρον της εμπορικής αγοράς επικεντρώνεται στην BLACKFRIDAY και στις γιορτές

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τόνωση του τζίρου του λιανικού εμπορίου ακόμα
και τον Δεκέμβριο εκφράζουν παράγοντες της αγοράς, ποντάροντας σε
καλύτερες ημέρες για τα εμπορικά τους καταστήματα, παρά τις μεγάλες
προκλήσεις που δημιουργεί στην αγορά το εκρηκτικό «κοκτέιλ» των
πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης.
«Οι έμποροι προσδοκούν έναν καλό Δεκέμβριο με αποκορύφωμα τις ημέρες
των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αρκετά διαφορετικό από τους
προηγούμενους μήνες», σχολιάζει, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου
Τρικάλων Χρήστος Ζαραμπούκας .
Όπως εξηγεί, ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων έχει πλέον καταργηθεί,
γεγονός που ανοίγει τον δρόμο «για έξυπνες και σωστές αγορές
επιμερισμένες όλο τον χρόνο» και όχι για συμπυκνωμένες σε πολύ
συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ.Ζαραμπούκα , ακόμη πιο ουσιαστικές αναμένεται
να είναι οι αγορές και κατά τη διάρκεια του φετινού θεσμού της Black Friday,
καθώς ο κόσμος δεν θα έχει ξοδέψει προηγουμένως τα χρήματά του στις
ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι οποίες έχουν περάσει πλέον στο χρονοντούλαπο
της ιστορίας. Να σημειωθεί ότι φέτος η Black Friday «πέφτει» στις 25
Νοεμβρίου, ενώ είθισται τα τελευταία χρόνια να σηματοδοτεί την έναρξη της
εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς για τα
εμπορικά καταστήματα.
Ταυτόχρονα ο εμπορικός κόσμος προσβλέπει και σε αλλαγή των καιρικών
συνθηκών μέσα στο μήνα, καθώς οι μέχρι τώρα υψηλές θερμοκρασίες δεν
έχουν ευνοήσει σημαντικές πτυχές του λιανεμπορίου, όπως η χειμερινή
ένδυση
Τι διαπιστώθηκε όμως μέχρι τώρα και κυρίως
τους δυο προηγούμενους μήνες
Απόλυτα στοχευμένες ήταν οι αγορές των καταναλωτών τον περασμένο
Σεπτέμβριο, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να δίνει τον τόνο και στην
πορεία του λιανικού εμπορίου. «Τον Σεπτέμβριο ‘δούλεψε’ ό,τι αφορά κυρίως
στο σχολείο, όπως το παιδικό ένδυμα και τα σχολικά είδη», σχολιάζει ο
Χρήστος Χρήστος Ζαραμπούκας .
Αναφερόμενος στη συνέχεια στις επιδόσεις του Οκτωβρίου, κάνει λόγο για μια
πιο υποτονική κατάσταση, στη σκιά μας πολύ σημαντικής διαπίστωσης.
«Αφενός το προσωπικό εισόδημα έχει περιοριστεί λόγω της επέλασης του
κύματος ακρίβειας και αφετέρου η μείωση αυτή του εισοδήματος έχει πλήξει
σε πολύ μεγάλο βαθμό την ψυχολογία των νοικοκυριών. Πλέον ο Τρικαλινός
θα κάνει μια βόλτα για να πιει έναν καφέ να τονώσει την ψυχολογία του, αλλά
ταυτόχρονα δεν θα προβεί εύκολα σε αγορές», αναφέρει.

«Κριτήριο των αγορών η τιμή»
Βιώνοντας με τον πιο έντονο τρόπο τους κραδασμούς της πληθωριστικής και
ενεργειακής κρίσης, οι καταναλωτές πραγματοποιούν πλέον  τις αγορές τους
με βάση ένα και μοναδικό κριτήριο: Την τιμή του προϊόντος.
«Καθώς πλέον το budget που διαθέτουν για τις αγορές τους είναι πολύ
συγκεκριμένο, οι καταναλωτές αναζητούν εναγωνίως κάθε είδους
προσφορά», εξηγεί, στη συνέχεια, ο Αντιπρόεδρος του τοπικού επιμελητηριακού θεσμού

Back to top button
Close
Close