Το AI μοντέλο της Vogue πυροδοτεί τη συζήτηση για την ηθική στη μόδα

Η αμερικανική Vogue, ίσως η πιο εμβληματική επιρροή στον κόσμο της μόδας, φιλοξένησε στο τεύχος Αυγούστου μια καμπάνια της Guess που έμελλε να προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.
Στη φωτογραφία, ένα κορίτσι με κατάξανθα μαλλιά, άψογο δέρμα και φινετσάτη πόζα φοράει μια φλοράλ ολόσωμη φόρμα και ένα ριγέ μάξι φόρεμα, αποπνέοντας την αισθητική του καλοκαιριού. Η λεπτομέρεια που δεν είναι εμφανής με την πρώτη ματιά; Το μοντέλο δεν είναι πραγματικό. Είναι δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης.
Η Seraphinne Vallora, όπως λέγεται το AI-μοντέλο, είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς δύο νεαρών γυναικών, της Valentina Gonzalez και της Andreea Petrescu. Οι ίδιες ηγούνται της startup Seraphinne Vallora, που εξειδικεύεται στη δημιουργία ρεαλιστικών ψηφιακών προσώπων για καμπάνιες μόδας. Ο ιδρυτής της Guess Paul Marciano, προσέγγισε την ομάδα μέσω Instagram και τους ανέθεσε τη δημιουργία ψηφιακών μοντέλων για τη νέα διαφημιστική εκστρατεία του brand.
Το αποτέλεσμα; Ένα AI-μοντέλο που δύσκολα μπορεί κανείς να ξεχωρίσει από μια πραγματική γυναίκα. Όμως, όσο τεχνικά εντυπωσιακό κι αν είναι το αποτέλεσμα, η αντίδραση της βιομηχανίας και του κοινού ήταν εντελώς διαφορετική. Για πολλούς, η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν ήταν τίποτα λιγότερο από ένα πισωγύρισμα.
Η AI καμπάνια της Guess προκαλεί συζητήσεις
Όπως αναφέρει το BBC, η πρώτη αντίδραση ήρθε από τη Felicity Hayward, γνωστό όνομα στον χώρο του plus-size modelling. Με έντονη φωνή, χαρακτήρισε την κίνηση «τεμπέλικη και φτηνή», τονίζοντας ότι υπονομεύει την πολύχρονη προσπάθεια που έχει γίνει για περισσότερη ποικιλομορφία και ρεαλισμό στη μόδα.
