Τρίκαλα

Το 4ο Γυμνάσιο Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» στο Foligno της Ιταλίας με πρόγραμμα Erasmus+

 

Με το βλέμμα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προσφέρει ίσες ευκαιρίες
μάθησης σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις ατομικές τους διαφορές, τις
ικανότητες ή το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο, το 4ο Γυμνάσιο Τρικάλων
«Γιώργος Σεφέρης» υλοποιεί δράσεις που στηρίζουν την εκπαίδευση χωρίς
αποκλεισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, εννιά εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ταξίδεψαν
στο Foligno της Ιταλίας, μέσω του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο
«Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές
δυσκολίες: Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς» – «Empowering teachers to support
students with learning difficulties: Inclusive education».
Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ίδρυμα
Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), με φορέα υποδοχής τη Egina (European Grants
International Academy).
Στο πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε από 22 έως 28 Ιουνίου 2025, συμμετείχαν η
διευθύντρια του σχολείου Ελένη Γιοντζή ΠΕ83 και 8 εκπαιδευτικοί: Κυριακή
Γουρζιώτη ΠΕ02, Στέλλα Αρετοπούλου ΠΕ03, Κωνσταντινιά Πλεσιώτη ΠΕ02, Ελένη
Τσιώλη ΠΕ02, Χρυσούλα Κούκου ΠΕ80, Αθηνά Παναγοπούλου ΠΕ79.01, Δέσποινα
Ράμπια ΠΕ08 και Λυδία Παναγιωτούλη ΠΕ03.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι εκπαιδευτικοί  είχαν  την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά θέματα, όπως:
 Παρουσίαση της δομής του ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος.
 Μεθόδους και στρατηγικές που βοηθούν τον εκπαιδευτικό να καλύψει τόσο
τις   ακαδημαϊκές ανάγκες των μαθητών όσο και την ανάπτυξη δεξιοτήτων
ζωής.
 Μοντέρνες τεχνικές που  εμπνέουν  και ενθαρρύνουν τους μαθητές να
αναπτύξουν τις ικανότητές τους.
 Καινοτόμες πρακτικές για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση που προωθούν την
ένταξη και τις ίσες ευκαιρίες.
 Τρόπους παραγωγής ψηφιακής ταινίας stop-motion για την προώθηση της
δημιουργικότητας στην τάξη.
 Εργαστήριο για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που
υποστηρίζουν τη συμμετοχή, την προσβασιμότητα και τις εξατομικευμένες
μαθησιακές διαδρομές παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
 Επίσκεψη σε καλοκαιρινή κατασκήνωση μαθητών με ειδικές ανάγκες, όπου
οι εκπαιδευτικοί είδαν πώς εφαρμόζεται στην πράξη η συμπεριληπτική
εκπαίδευση για την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη κάθε παιδιού.
Εκτός από το πρόγραμμα επιμόρφωσης στο Foligno, οι εκπαιδευτικοί είχαν την
ευκαιρία να περιπλανηθούν σε γειτονικές πόλεις της Ιταλίας, ανακαλύπτοντας την
τέχνη, την ιστορία και τη μοναδική ατμόσφαιρά τους.

Στην Perugia, οι εκπαιδευτικοί περπάτησαν στα μεσαιωνικά σοκάκια της πόλης που
υπήρξε σημαντικό καλλιτεχνικό και πνευματικό κέντρο της Ιταλίας από την εποχή
της Αναγέννησης. Στην κεντρική Piazza IV Novembre θαύμασαν το Palazzo dei Priori,
σύμβολο δημοκρατικής διακυβέρνησης του Μεσαίωνα, και το αριστουργηματικό
σιντριβάνι Fontana Maggiore, δημιούργημα του 13ου αιώνα, που αφηγείται με τα
γλυπτά του θρησκευτικά και μυθολογικά θέματα της εποχής.
Στο Spoleto, οι εκπαιδευτικοί ανέβηκαν στο Κάστρο Rocca Albornoziana, που στέκει
περήφανο στο λόφο St. Elia με θέα την κοιλάδα του Spoleto, περπάτησαν ανάμεσα
σε πύργους και ένιωσαν τον παλμό μιας εποχής, όπου η δύναμη και η τέχνη
συνυπήρχαν πίσω από τείχη αιώνων.
Στο Spello περπάτησαν στα πλακόστρωτα σοκάκια, ανάμεσα σε πολύχρωμα
λουλούδια και μεσαιωνικά τείχη που ψιθυρίζουν ιστορίες περασμένων εποχών.
Στην Ασίζη, οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στα σοκάκια που μοσχοβολούν λιβάνι
και ιστορία, φτάνοντας στη μεγαλόπρεπη Βασιλική του Αγίου Φραγκίσκου. Εκεί,
ανάμεσα στις αριστουργηματικές τοιχογραφίες ένιωσαν τη βαθιά πνευματικότητα
της πόλης που εδώ και αιώνες εμπνέει προσκυνητές και ταξιδιώτες απ’ όλο τον
κόσμο.
Τέλος, στη Φλωρεντία, την πόλη της Αναγέννησης, θαύμασαν τον μεγαλοπρεπή
Καθεδρικό Ναό της Santa Maria del Fiore και περπάτησαν στη θρυλική Ponte
Vecchio, νιώθοντας σε κάθε βήμα τον παλμό της τέχνης και της ιστορίας.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+ δεν
αποτέλεσε απλώς μια επιμορφωτική δραστηριότητα, αλλά μια ουσιαστική εμπειρία
επαγγελματικής ενδυνάμωσης.
Μέσα από τη γνωριμία με καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους και καλές πρακτικές,
οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν γεμάτοι ιδέες και όραμα για ένα σχολείο σύγχρονο
και ανοιχτό σε όλους. Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν μια ζωντανή,
συμπεριληπτική εκπαιδευτική κοινότητα, όπου κάθε μαθητής —και ιδιαίτερα
εκείνοι με μαθησιακές δυσκολίες— θα αισθάνεται αποδεκτός και θα ενθαρρύνεται
να εξελιχθεί. Ένα σχολείο που καλλιεργεί την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα
και τη χαρά της μάθησης, δίνοντας σε κάθε παιδί τη δύναμη να ονειρεύεται και να
προοδεύει.

Back to top button
Close
Close