Επιχειρείν

Τα πρατήρια της Shell γίνονται «mini mall»

Από τα ορυκτά καύσιμα η εταιρεία περνά στο convenience retail με πολυμορφικά πρατήρια που περιλαμβάνουν μίνι μαρκετ, καφέ, εστιατόρια ακόμη και φαρμακεία.

Shell: Τα πρατήρια της γίνονται «mini mall»

Από τα ορυκτά καύσιμα τα πρατήρια της Shell περνούν στο convenience retail με «πολυμορφικά» καταστήματα που θα περιλαμβάνουν από μίνι μαρκετ, καφέ, πλυντήρια και σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως εστιατόρια και φαρμακεία.

Ήδη εδώ και καιρό η Coral Α.Ε. – Shell Licensee, θυγατρική του Ομίλου Motor Oil, «χτίζει» τη νέα στρατηγική της στη «μικρή λιανική» εντός και εκτός των πρατηρίων της.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση του ανανεωμένου προγράμματος Shell GO+, στόχος είναι να μετατραπεί σε έναν ηγετικό «παίκτη» στα convenience stores , τα λεγόμενα και «καταστήματα ευκολίας».

Έτσι, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε η Γενική Διευθύντρια της εταιρείας κυρία Κίρκη Καλατζή, τα πρατήρια της Shell ξεφεύγουν από την παραδοσιακή τους εικόνα και μετεξελίσσονται σε χώρους όπου ο πελάτης θα παραμένει περισσότερη ώρα, όχι μόνο για να αγοράσει καύσιμα αλλά, για να καλύψει κι άλλες ανάγκες του, όπως να προμηθευτεί προϊόντα, να φορτίσει το ηλεκτρικό του όχημα, να εξυπηρετηθεί στο καφέ ή στο εστιατόριο κλπ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά και ο Διευθυντής Πρατηρίων κ. Λευτέρης Ιατρόπουλος «έχουμε 200.000 πελάτες κάθε μέρα και οφείλουμε να τους εξυπηρετήσουμε».

 

Σχετικά με το «brand preference» στην Ελλάδα, όπως τόνισε, «είμαστε για το 83% των πελατών είτε ως πρώτη επιλογή είτε ως μια από τις βασικές επιλογές για ανεφοδιασμό». Για αυτό απαιτείται, σύμφωνα με τον ίδιο, μια φιλόξενη εταιρεία η οποία χτίζεται σταδιακά. «Δεν δίνουμε μόνο καύσιμα ή είδη για το αυτοκίνητο αλλά έχουμε κι άλλες υπηρεσίες όπως το smart shop, ένα μίνι μαρκετ με καφέ, πλυντήριο, φόρτιση από την NRG, η Coral Gas διαθέτει προϊόντα υγραερίου (καύσιμα και συσκευές), λιπαντικά, αλλά καλύπτουμε και νέες ανάγκες όπως είναι η δυνατότητα χρήσης lockers, αλλά και η ανακύκλωση ελαίων», υπογράμμισε.

Μάλιστα, η εταιρεία δοκιμάζει πιλοτικά και άλλα σχήματα, στα οποία περιλαμβάνονται π.χ. τα φαρμακεία (σ.σ. είχε εξαγοράσει της Cipharma One). «Βγαίνουμε εκτός των πρατηρίων μας ή μετασχηματίζουμε το υπάρχον δίκτυο με περισσότερες λύσεις πέρα από τα καύσιμα», ανέφερε ο κ. Ιατρόπουλος. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα των πρατηρίων της Shell στην Κροατία τα οποία έχουν γίνει και γαστρονομικός προορισμός καθώς συνεργάζονται με έναν κορυφαίο σεφ της χώρας.

 

Στην Ελλάδα στο συνεργαζόμενο δίκτυο της Shell περιλαμβάνονται 425 πρατήρια ενώ άλλα 370 ανήκουν στην εταιρεία, τα οποία στο σύνολό τους εστιάζουν στη μικρή λιανική, προσαρμόζοντας το «μείγμα» των προσφερόμενων υπηρεσιών ανάλογα με τα τετραγωνικά, αλλά και τις ανάγκες της τοπικής αγοράς.

Στόχος για 50% της κερδοφορίας από τη μικρή λιανική

Ο μακροχρόνιος στόχος της Shell International είναι το 50% της κερδοφορίας της να προέρχεται από το κομμάτι που δεν σχετίζεται με τα καύσιμα δηλαδή από τη μικρολιανική, την εστίαση, τα καφέ, την ηλεκτροκίνηση κλπ..

«Στην Ελλάδα όμως κινούμαστε με τα δικά μας επιχειρησιακά πλάνα. Στη χώρα μας το καύσιμο έχει αντοχές και θα τραβήξει το άρμα μπροστά για πολλά χρόνια, ακολουθούμενο από τη μικρή λιανική. Στα πρατήρια δημιουργείται ένα πιο πολυμορφικό περιβάλλον όπου θα βρει ο πελάτης ότι έχει σχέση με την αυτοκίνηση. Αλλά αυτό που έχει αξία είναι το extra value που μπορούμε να πάρουμε από τον χρόνο που μας αφιερώνει ένας οδηγός επιλέγοντάς μας για άλλες δραστηριότητες», σημείωσε ο κ. Ιατρόπουλος.

Όπως υπογράμμισε, «δοκιμάζουμε πιστεύοντας στο μοντέλο του convenience retail και μέσα στο πρατήριο και εκτός πρατηρίου». Ο ρυθμός όμως με τον οποίο θα αναπτυχθεί δεν είναι προαποφασισμένος. «Αυτό που έχει αποφασιστεί είναι ότι θαρραλέα θα δοκιμαστεί και θα συνεργαστούν οι δύο τομείς. Υπάρχει ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο, αλλά η πορεία του την επόμενη διετία θα καθορίσει και τις αποφάσεις μας στη συνέχεια», επεσήμανε.

Παράλληλα, η εταιρεία με το Shell GO+ προσφέρει πόντους, προνόμια, διαγωνισμούς και αποκλειστικές συνεργασίες, τόσο στα πρατήριά της (Ελλάδα και Κύπρου), αλλά και μέσω της εφαρμογής Shell GO+ app.

Back to top button
Close
Close