MUST Read

Τα εστιατόρια στην Γερμανία κλείνουν φράζοντας ένα μεγάλο προορισμό των ελληνικών ελαιολάδων

Όταν μαθαίνουμε πως ένα στα δέκα γερμανικά εστιατόρια έχουν κλείσει, αυτό συνιστά μια μεγάλη απειλή για τις εξαγωγές των ελληνικών ελαιολάδων. Η Γερμανία αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη του ελληνικού ελαιολάδου με περισσότερους από 13 χιλ. τόνους αξίας 70 εκ. €  [ βλ. Η μεγάλη πρόκληση της Γερμανίας για το ελληνικό ελαιόλαδο] , ξεπερνώντας δηλαδή ακόμη και τις πωλήσεις τυποποιημένου στην ελληνική αγορά, ενώ τα πιο πρόσφατα στοιχεία ειδικά των Κρητικών εξαγωγών καταγράφουν 7 χιλ. τόνους αξίας 47 εκ. € [ βλ. Κρητικές εξαγωγές: αισιοδοξία αριθμών, ανταγωνιστική πρόκληση μεταξύ χύμα και τυποποιημένου].

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από τον οργανισμό Creditreform  η γαστρονομία στη μαζική εστίαση βρίσκεται σε δύσκολες εποχές. Στη Γερμανία, από το 2020 έχουν κλείσει περίπου 48.000 επιχειρήσεις στον τομέα  εστίασης, με άλλες 6.100 να υποβάλλουν αίτηση πτώχευσης. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω.

Από το 2020 μέχρι το 2023, η μία στις δέκα επιχειρήσεις εστίασης έκλεισε, ενώ το 2023 παρατηρήθηκε αύξηση των πτωχεύσεων κατά 14.000 σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρία χρόνια. Η αύξηση των αιτήσεων πτώχευσης αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των αυξημένων κοστολόγιων.

Η γερμανική κυβέρνηση μείωσε προσωρινά τον φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) στα εστιατόρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά αυτός επέστρεψε στα προηγούμενα επίπεδα τον Ιανουάριο του 2023. Συνολικά, ο τζίρος των επιχειρήσεων εστίασης το 2023 ήταν κατά 13% χαμηλότερος από το 2019.

Ο κλάδος υποφέρει επίσης από το υψηλό κόστος εργατικού δυναμικού και την έλλειψη προσωπικού, καθώς και από τις αυξανόμενες τιμές των τροφίμων.

Οι προβλέψεις είναι ότι οι πτωχεύσεις στον κλάδο της εστίασης θα επανέλθουν στα προ-πανδημικά επίπεδα το 2024, αλλά οι επιχειρήσεις παραμένουν αντιμέτωπες με πολλές προκλήσεις στο περιβάλλον εργασίας.

Οι απώλειες στον κλάδο των εστιατορίων αντικατοπτρίζουν τη γενικότερη ύφεση που αντιμετωπίζει η γερμανική οικονομία τα τελευταία χρόνια, με τις προφανείς επιπτώσεις στην κατανάλωση ενός προϊόντος όπως το ελαιόλαδο, θεωρούμενου “υγιεινού” μεν, αλλά και “είδους πολυτελείας” δε. [βλ. Η επιβράδυνση της γερμανικής οικονομίας .Τι φέρνει για το ελληνικό ελαιόλαδο]

Back to top button
Close
Close