Τρίκαλα

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα: Σε τελικό στάδιο ο διαγωνισμός

Μια δεκαετία σιδηροδρομικών έργων υπόσχεται το ΕΣΠΑ 2021-2027 καθώς πληθώρα έργων έχει προταθεί να χρηματοδοτηθούν μέσω του νέου προγράμματος. Η λίστα των έργων προχωρά και ένα-ένα τα έργα θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2030 αλλάζοντας την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Αρκετά από τα έργα αυτά αφορούν τοπικούς Προαστιακούς (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας) που επεκτείνονται, συνδέσεις με λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ. Επίσης ενισχύονται με συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας γραμμές που είναι ήδη σε λειτουργία. Το υπουργείο Υποδομών έχει ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.

Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας-Πάτρας έχουν περιληφθεί τα έργα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει την επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα αυτό.

Να σημειωθεί πως τα δύο έργα είναι ήδη σε δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και αμφότερα μειοδότης είναι η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος. Τα έργα αυτά θα ξεκινήσουν με την χρηματοδοτική συμβολή του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθούν με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τοπικά σιδηροδρομικά έργα
Εντός της δεκαετίας θα υλοποιηθούν κάποια σημαντικά τοπικά σιδηροδρομικά έργα. Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχουν περιληφθεί τα έργα για την σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης (του 6ου προβλήτα) και την ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα δυτικά. Πρόκειται για έργο του οποίου ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει σε μερικές ημέρες. Το γεγονός ότι εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση του, είναι κρίσιμη για την υλοποίηση τυ.

Back to top button
Close
Close