Λιανεμπόριο: Διατηρούν αντοχές οι πωλήσεις σε ένδυση-υπόδηση με όχημα και τον τουρισμό

Ενισχυμένες αντοχές επιδεικνύει το λιανεμπόριο ειδών ένδυσης και υπόδησης και σε αρκετές των περιπτώσεων τα δείγματα της περιόδου που διανύουμε είναι θετικά, όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου, με τα οποία επικοινώνησε η εφημερίδα «Κεφάλαιο».
Όπως αναφέρει ο Γιώργος Καρανίκας, πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, «είναι γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας καλός βηματισμός της αγοράς. Από τη στιγμή που σταμάτησαν οι περιορισμοί της πανδημίας και κινείται ο τουρισμός με τους ρυθμούς που παρακολουθούμε, ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς, υφίσταται μία γενικότερη άνοδος».
Ο ίδιος αναφέρεται επίσης στο γεγονός ότι υφίστανται προσδοκίες από τις εκπτώσεις, ωστόσο δεν παύει να επισημαίνει ότι οι ανελαστικές δαπάνες σε ενέργεια και καύσιμα, περιορίζουν το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα. «Σε κάθε περίπτωση το λιανεμπόριο παρουσιάζει θετικό πρόσημο και κυρίως στις τουριστικές περιοχές».
Σε ό,τι αφορά στις εκπτώσεις ο κύριος Καρανίκας παρατηρεί ότι ακόμα και οι μικρότερου βεληνεκούς επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εντατικότερες εκπτώσεις με μεγαλύτερα ποσοστά στα προϊόντα που διαθέτουν της τάξεως του 30%-50%. Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενα έτη, όπου οι εκπτώσεις ξεκινούσαν με μικρότερα ποσοστά στην αρχή της περιόδου.
«Στόχος των επιχειρήσεων λιανική είναι να μπορέσουν έστω και ένα μικρό μέρος που μπορεί να έχει περισσέψει από τις ανελαστικές δαπάνες ως διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, να το φέρουν στα ταμεία τους. Είναι ένα ενδιαφέρον στοίχημα αυτό των εκπτώσεων.
Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν ευκαιρίες στην αγορά. Από την πλευρά τους οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν έρευνα πριν ψωνίσουν, ενώ είναι βέβαιο ότι υφίσταται η ανάγκη από τις επιχειρήσεις να διαθέσουν το απόθεμα εμπορευμάτων που έχουν».