Η Kalyon Holding της Τουρκίας θα διοχετεύσει επενδύσεις 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

ΗKalyon Holding επιδιώκει να επεκτείνει τις επενδύσεις της στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας την ερχόμενη περίοδο, μέρος της προσπάθειας ενός από τους κορυφαίους ομίλους της Τουρκίας να αυξήσει τη δέσμευσή της στην καθαρή ενέργεια, δήλωσε ο πρόεδρός της την Τρίτη.
Η Kalyon Holding, που δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο, την ενέργεια και τις αερομεταφορές, θα χρησιμοποιήσει το κεφάλαιο από μια πρόσφατη πώληση μεριδίου στην ενεργειακή θυγατρική της σε έναν όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων στο Άμπου Ντάμπι για να επεκτείνει την ικανότητα κατασκευής ηλιακών πάνελ και να επικεντρωθεί περισσότερο στην ηλιακή και αιολική ενέργεια, Πρόεδρος Cemal είπε ο Kalyoncu.
Η εταιρεία ανακοίνωσε στις 11 Αυγούστου ότι συμφώνησε να πουλήσει το 50% των μετοχών της Kalyon Energy στην International Holding Co (IHC) για 1,8 δισεκατομμύρια ντιρχάμ (490 εκατομμύρια δολάρια). Η συναλλαγή περιλαμβάνει έργα ηλιακής ενέργειας στις περιοχές Karapınar και Gaziantep της Τουρκίας και ένα έργο αιολικής ενέργειας στην Άγκυρα.
Απευθυνόμενος σε συνέντευξη Τύπου, ο Kalyoncu είπε ότι η εταιρεία που έχει μεγάλες παραχωρήσεις ηλιακής και αιολικής ενέργειας θα επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τα επόμενα πέντε χρόνια.
Οι πόροι από την πώληση μεριδίων θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της επέκτασης του πλήρως ολοκληρωμένου εργοστασίου κατασκευής ηλιακών πάνελ της Kalyon Holding στην πρωτεύουσα Άγκυρα, το οποίο είπε ο Kalyoncu δεν ήταν μέρος της συμφωνίας με την IHC.
Η ετήσια παραγωγική ικανότητα 1.000 μεγαβάτ (MW) της Kalyon PV θα αυξηθεί σε περισσότερα από 2.000 MW μέσω μιας επένδυσης 150 έως 200 εκατομμυρίων δολαρίων που θα επεκτείνει επίσης την απασχόλησή της σε 3.000, είπε.
Ο Kalyoncu τόνισε ότι οι προτεραιότητες του ομίλου θα επικεντρωθούν περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας την επόμενη περίοδο, τονίζοντας επίσης ότι η συμφωνία Kalyon Energy και η νέα συνεργασία θα φέρουν πιο βολικές και φθηνότερες ευκαιρίες χρηματοδότησης.
Οι μισοί πόροι από τη συμφωνία με την IHC αναμένεται να φτάσουν μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου και οι υπόλοιποι μέχρι το τέλος του έτους, είπε.
«Όταν αρχίσαμε να εργαζόμαστε για το πλήρως ενσωματωμένο εργοστάσιο ηλιακών πάνελ, το ποσοστό απόδοσης ήταν 18%-18,5%. Τώρα έχει ανέλθει στο 23%. Καθώς αυξάνεται η χωρητικότητα, αλλάζει η τεχνολογία, έτσι αυξάνουμε και την αποτελεσματικότητα», είπε.
«Το πάνελ λαμβάνει αυτήν τη στιγμή μεγάλη προσοχή από όλο τον κόσμο. Έχουμε ήδη πουλήσει τους επόμενους επτά οκτώ μήνες παραγωγής του υπάρχοντος εργοστασίου».
Το εργοστάσιο καλύπτει επί του παρόντος τις ανάγκες του σταθμού ηλιακής ενέργειας 1.350 MW που κατασκευάζεται στην κεντρική επαρχία του Ικονίου. Ο ηλιακός σταθμός Kalyon Karapınar θα είναι ο μεγαλύτερος ηλιακός σταθμός ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη που θα χτιστεί σε μια ενιαία τοποθεσία και ένας από τους πέντε μεγαλύτερους στον κόσμο.
Η συνολική επένδυση που θα γίνει στο τεράστιο έργο εκτιμάται ότι είναι περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Θα είναι σε θέση να καλύψει τις ετήσιες ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια 2 εκατομμυρίων ανθρώπων μόλις ολοκληρωθεί το 2023.
Η Türkiye προμηθεύεται τη συντριπτική πλειονότητα της ενέργειάς της από εισαγωγές και προκειμένου να ενισχύσει την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ξεκίνησε μεγάλης κλίμακας διαγωνισμούς ηλιακών και αιολικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής το 2017.
Η παραγωγή μετά το Karapınar σχεδιάζεται να διοχετευθεί προς την εγχώρια αγορά, καθώς και προς τη ζήτηση από το εξωτερικό, είπε ο Kalyoncu.
Δεν υπάρχει συμφωνία για το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης προς το παρόν
Μεταξύ άλλων, ο Kalyoncu είπε επίσης ότι υπάρχουν επενδυτές που διερευνούν μια πιθανή αγορά μεριδίων στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Είπε ότι δεν σκέφτονται κάποια συμφωνία αυτή τη στιγμή, αλλά σημείωσε ότι ακόμη και αν συμφωνήσουν, δεν θα πάνε κάτω από το 50% των μετοχών μαζί με τον συνεργάτη τους στην κοινοπραξία που λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Η Kalyon, νωρίτερα φέτος, εξασφάλισε τη θέση της ως ο πλειοψηφικός μέτοχος της IGA Havalimanı Işletmeleri, της εταιρείας που ιδρύθηκε το 2013 για την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου, αφού δύο επενδυτές αποφάσισαν να πουλήσουν τις μετοχές τους.
Η συναλλαγή είδε τα μερίδια της Kalyon Holding και της Cengiz Inşaat να αυξάνονται στο 55% και 45%, αντίστοιχα.
Η κοινοπραξία που είχε κάνει τη νικήτρια προσφορά των 22,15 δισ. ευρώ τον Μάιο του 2013 για την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου αποτελούνταν από τους Kalyon, Limak, Kolin, Cengiz και Mapa. Η κοινοπραξία καλείται να πληρώνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ ετησίως για 25 χρόνια.
Η αστραφτερή κατασκευή από γυαλί και χάλυβα κατά μήκος της ακτής της Μαύρης Θάλασσας άνοιξε επίσημα στα τέλη Οκτωβρίου 2018, πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2019. Αντικατοπτρίζει την ανάδειξη της Κωνσταντινούπολης, της μεγαλύτερης πόλης της Ευρώπης που ακουμπάει στην Ευρώπη και την Ασία, ως σημαντικό περιφερειακό κόμβο μεταφορών .
Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αξίας 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μπορεί να εξυπηρετήσει 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως στην τρέχουσα φάση, κάτι που, αν και είναι υψηλός, δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τη δυνητική του ικανότητα να εξυπηρετήσει 200 εκατομμύρια μετά την ολοκλήρωση όλων των φάσεων, καθιστώντας το το μεγαλύτερο στον κόσμο .
Και οι τέσσερις φάσεις της κατασκευής και επέκτασης του αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων των έξι διαδρόμων, αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2028.
Ο Kalyoncu είπε ότι η εγκατάσταση είχε ξεπεράσει τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορωνοϊού με 60 εκατομμύρια επιβάτες, προσθέτοντας ότι προβλέπουν μέση ετήσια αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 10%.
«Δεν έχουμε καμία απόφαση πώλησης αυτή τη στιγμή. Ακόμα κι αν αποφασίσουμε για οποιαδήποτε πώληση, μαζί με τον τωρινό μας συνεργάτη, σίγουρα δεν θα πέσουμε κάτω από το 50%», είπε.