Η ασύλληπτη τιμή πώλησης του Ford Escort WRC που κέρδισε το Ακρόπολις του 1997

Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22 Αυγούστου στις εγκαταστάσεις της πίστας του Σίλβερστοουν, στη Βρετανία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου που το δημοπρατεί, η τιμή εκκίνησης αναμένεται στις 250-350 χιλιάδες λίρες, που μεταφράζονται σε περίπου 290-405 χιλιάδες ευρώ.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου #4, κατασκευάστηκε το 1996 από τη Ford Motorsport στο Boreham της Βρετανίας, και οδηγήθηκε τόσο από τον Σάινθ όσο και από τον Γιούχα Κάνκουνεν.
Το 1997 το Escort έκανε ντεμπούτο στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου ο Σάινθ με τον Λουίς Μόγια τερμάτισαν δεύτεροι. Η μεγάλη στιγμή ήρθε στο Ακρόπολις της χρονιάς εκείνης, όταν ο Σάινθ χάρισε στην M-Sport την πρώτη της νίκη στο WRC – εκμεταλλευόμενος και τα προβλήματα του Κόλιν ΜακΡέι με τη Subaru και του τότε παγκόσμιου πρωταθλητή Τόμι Μάκινεν της Mitsubishi.
Ο Ισπανός τερμάτισε 17 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Κάνκουνεν, ο οποίος είχε δεχθεί την εντολή από την ομάδα να προστατεύσει το δικό του Escort για να διαφυλάξει το πανηγυρικό 1-2 της Ford M-Sport.
Ο τότε ιδιοκτήτης της ομάδας, Μάλκολμ Γουίλσον, δεν έκρυψε τη συγκίνησή του: “Είμαι εντελώς ενθουσιασμένος για την ομάδα και για όλους. Όταν γνωρίζεις πόση προσπάθεια καταβλήθηκε για να φτάσουμε ως εδώ, η ικανοποίηση είναι τεράστια. Υπάρχει πολλή συγκίνηση αυτή τη στιγμή”, είπε στον τερματισμό.
Το 1998 το συγκεκριμένο Escort WRC #4 δέχθηκε σημαντικές αναβαθμίσεις από την M-Sport, με νέο πλαίσιο και roll cage, διατηρώντας όμως το αυθεντικό του αμάξωμα. Μετά το 1999, συνέχισε την αγωνιστική του πορεία με τη Ford Τουρκίας και αργότερα πουλήθηκε στον Ντέιβιντ Ρόμπινσον, ο οποίος το χρησιμοποίησε σε αγώνες στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2015.
Ο σημερινός ιδιοκτήτης το εμφανίζει σε εκδηλώσεις όπως το Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood και το SpeedWeek, και σε μία από αυτές τις επιδείξεις του αυτοκινήτου στο μπάκετ φιλοξενήθηκε και ο θρύλος του WRC Στιγκ Μπλόμκβιστ.
Παρά τη σκληρή χρήση του αυτοκινήτου, το 2020 έγινε μια πλήρης και δαπανηρή ανακατασκευή του κινητήρα, και έκτοτε έχει εμφανιστεί μόνο σε δύο εκδηλώσεις στο Goodwood. Είναι έτοιμο για συμμετοχή σε ιστορικούς αγώνες ράλλυ και διατηρεί τα γνήσια εργοστασιακά χρώματα του τότε χορηγού της ομάδας, Repsol.