Ειδήσεις

Επίσημο: Με δίπλωμα αυτοκινήτου θα οδηγάμε μηχανάκι!

Κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το νομοσχέδιο με τίτλο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» το οποίο ορίζει τους κανόνες και τις προϋποθέσεις για την κίνηση των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα ξεκαθαρίζονται τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών ποδηλάτων από εκείνα των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων και μάλιστα επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ για όσους προσκομίσουν ψευδή πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις για τα οχήματα που έχουν εισάγει ή πουλήσει στην ελληνική αγορά.

Πέραν των παραπάνω στο νομοσχέδιο υπάρχει και η ισοδυναμία μεταξύ του διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου με εκείνο του μοτοποδηλάτου ενώ ξεκαθαρίζεται πως ένας κάτοχος άδειας οδήγησης ΙΧ μπορεί να αποκτήσει νόμιμο δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ.

Ειδικότερα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις ισοδυναμίες μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης περιλαμβάνονται:

– Η κατηγορία Β, (Αυτοκίνητα) ισχύει και για την οδήγηση οχη­μάτων της κατηγορίας ΑΜ υπό τις εξής προϋποθέσεις:

· κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη, και
· συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών.

– Η κατηγορία Β (Αυτοκίνητα) με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1 (Μοτοσικλέτες μέγιστου κυβισμού 125 cm3), μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

· κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη,
· συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών,
· υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση, διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) μαθημάτων.

Τέλος με το νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα προβλέπεται η αυτοδίκαιη άρση παρακράτησης κυριότητας στα οχήματα ώστε να σταματήσουν να ταλαιπωρούνται δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που τα έχουν αποκτήσει μέσω τραπεζικού δανεισμού ή γραμμάτιων αλλά η εμπορία οχημάτων που τα έχουν προμηθευτεί έχει κλείσει με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προβούν σε άρση παρακράτησης της κυριότητας του οχήματός τους.

Επίσης στο νομοσχέδιο προβλέπονται οι όροι και οι προϋποθέσεις χρήσης των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα ευελπιστώντας το κυβερνητικό επιτελείο να αποτελέσει πόλο έλξης στον τομέα της έρευνας για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ή εταιρείες παραγωγής λογισμικού αυτόνομης οδήγησης και να πραγματοποιηθούν σοβαρές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Back to top button
Close
Close