Δύο χρόνια μετά τον «Ντάνιελ» – Κομμένη ακόμη η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος

Ρεπορτάζ: Trikalaidees.gr
Δύο χρόνια μετά τη φονική κακοκαιρία «Ντάνιελ» που σάρωσε τη Θεσσαλία, η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος παραμένει εκτός λειτουργίας, αφήνοντας μια ολόκληρη περιοχή αποκομμένη από τον εθνικό σιδηροδρομικό χάρτη.
Παρότι ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις εργασίες αποκατάστασης των γραμμών, το έργο φαίνεται να απαιτεί ακόμη πολύ χρόνο για να ολοκληρωθεί. Το Trikalaidees εξασφάλισε δύο φωτογραφίες που αποτυπώνουν την πρόοδο αλλά και τις δυσκολίες των εργασιών.
Στην πρώτη εικόνα, συνεργεία επιχειρούν έξω από την Καλαμπάκα, σε δύσβατα σημεία όπου το έδαφος έχει ακόμα πληγές από τις πλημμύρες. Χρήση βαρέων μηχανημάτων, αποστραγγιστικά έργα και καθαρισμός του παλιού δικτύου είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Στη δεύτερη φωτογραφία, στην πεδιάδα των Φαρσάλων, τοπίο-φάντασμα θυμίζει το πέρασμα του Ντάνιελ. Εκεί, κατασκευάζονται νέα τεχνικά έργα και υποδομές, ανάμεσά τους και τα λεγόμενα «ζαζανέτια» — μικρές γέφυρες και επιχωματώσεις που επιχειρούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα της συχνής υπερχείλισης.
Παρά τις προσπάθειες, κάτοικοι και τοπικοί φορείς εκφράζουν την απογοήτευσή τους για τη βραδύτητα των παρεμβάσεων. Η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης όχι μόνο δυσχεραίνει τις μετακινήσεις, αλλά έχει επιφέρει πλήγμα στον τουρισμό και την οικονομία της περιοχής.
Η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος είναι κομβική, καθώς συνδέει τη δυτική Θεσσαλία με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Προς το παρόν, η περιοχή εξυπηρετείται μόνο με λεωφορεία του ΟΣΕ, ενώ οι κάτοικοι περιμένουν με ανυπομονησία την αποκατάσταση μιας γραμμής που επί δεκαετίες υπήρξε αρτηρία ζωής για την περιοχή.
Η αποκατάσταση του πλήρους δικτύου υπολογίζεται –σύμφωνα με πληροφορίες– να ολοκληρωθεί εντός του 2026.