Επιχειρείν

Δυσπιστία σε ιστορικό υψηλό: Μόνο το 9% πιστεύει τις προσφορές της Black Friday!

Το parapolitika.gr πραγματοποίησε ηλεκτρονική έρευνα σχετικά με τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday, από 12 έως και 19 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή 500 ατόμων. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ένα κοινό που αντιμετωπίζει την περίοδο των μεγάλων προσφορών με έντονη δυσπιστία, αλλά ταυτόχρονα δεν παύει να αναζητεί ευκαιρίες — έστω και με ιδιαίτερη επιφύλαξη.

Η Black Friday, που κάποτε θεωρούνταν γιορτή προσφορών, σήμερα φαίνεται να προκαλεί περισσότερο σκεπτικισμό παρά ενθουσιασμό, ενώ οι καταναλωτές δηλώνουν πιο συνειδητοποιημένοι και επιλεκτικοί από ποτέ.

Δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στην έρευνα της Black friday

Οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες είχαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή, στοιχείο που δείχνει πως οι πολίτες με σταθερότερη αγοραστική δύναμη ενδιαφέρονται περισσότερο να εκφράσουν άποψη για τις καταναλωτικές τάσεις.

● 55-64 ετών: 30%
● 45-54 ετών: 29%
● 65+ ετών: 15%
● 25-34 ετών: 12%
● 35-44 ετών: 11%
● 18-24: 1%
● Κάτω των 18: 1%
● Δεν απάντησαν: 2%

black-frday-ilikia_page-0001

Δυσπιστία σε ιστορικό υψηλό: Μόνο το 9% πιστεύει ότι οι προσφορές είναι πραγματικές

Στην πιο κρίσιμη ερώτηση της έρευνας, οι απαντήσεις δίνουν ξεκάθαρη εικόνα: οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται την Black Friday.

● 59% θεωρούν ότι μερικές προσφορές είναι αληθινές, αλλά πολλές είναι «πλασματικές»
● 32% πιστεύουν ότι αποτελεί κυρίως εμπορικό κόλπο
● 9% θεωρούν ότι υπάρχουν καλές προσφορές

Συνολικά, το 91% δηλώνει καχυποψία απέναντι στις «εκπτώσεις» της ημέρας, μια εικόνα που καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές πλέον ερευνούν, συγκρίνουν και δεν παρασύρονται εύκολα.

black-friday-pragmatikes-ekptoseis_page-0001

Ψωνίζουν όμως οι Έλληνες στην Black Friday; Η απάντηση είναι «ναι, αλλά με μέτρο»

Παρά τη δυσπιστία, οι πολίτες δεν απορρίπτουν εντελώς την Black Friday.

● 71% ψωνίζουν μερικές φορές, αλλά μόνο αν βρουν κάτι που αξίζει
● 18% δεν ενδιαφέρονται καθόλου
● 11% αγοράζουν κάθε χρόνο

black-friday-tasi-agoras_page-0001

Η εικόνα δείχνει πως οι Έλληνες είναι καταναλωτές «λογικής», που περιμένουν συγκεκριμένες ευκαιρίες και όχι τυφλές εκπτώσεις.

Τι αγοράζουν συνήθως – Τα ηλεκτρονικά παραμένουν ο «βασιλιάς»

Οι συμμετέχοντες προτιμούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, με τα ηλεκτρονικά να παραμένουν στην κορυφή:

● 32% ηλεκτρονικά είδη (κινητά, laptops, τηλεοράσεις, gadgets)
● 25% ρούχα & παπούτσια
● 22% είδη σπιτιού / ηλεκτρικές συσκευές
● 11% κατηγορία «Άλλο» (ταξίδια, συνδρομές, παιχνίδια, κ.λπ.)
● 10% προϊόντα ομορφιάς / καλλυντικά

Η εικόνα είναι συμβατή με τα διεθνή δεδομένα: οι καταναλωτές συνδέουν την Black Friday κυρίως με τεχνολογία και συσκευές.

Back to top button
Close
Close