Δρίσκου, Μετσόβου, Δωδώνης: Οι ηπειρώτικες σήραγγες στις 10 μεγαλύτερες της Ελλάδας

Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο.
Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.
Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας
-
Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
-
Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός)
-
Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός)
-
Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός)
-
Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός)
-
Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός)
-
Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
-
Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65)
-
Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός)
-
Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός)
Ενδιαφέροντα στοιχεία
Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ).
Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, ενώ η Σήραγγα Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό κατέρριψε ρεκόρ, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες.
Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία.
Οι επόμενες σήραγγες
Στα σχέδια για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται η Σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), η Σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και η Σήραγγα Λεωφόρου Κύμης.
Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ότι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας.
Πηγή: ypodomes.gr