MUST ReadΕπιχειρείν

Από τον Ασπροπόταμο στη Βοστώνη: Το «Μπαρ Βλάχα» επανασυστήνει την Ελλάδα μέσα από τις γεύσεις των Βλάχων

Πριν από λίγα χρόνια, αν ρωτούσες έναν Βοστονέζο τι είναι «βλάχικη κουζίνα», πιθανότατα δεν θα είχε ιδέα. Σήμερα, όμως, χάρη στο ελληνικό εστιατόριο «Μπαρ Βλάχα» στο Brookline, η απάντηση περιλαμβάνει πλέον λέξεις όπως «πέστροφα καπνιστή», «αρνί στη σούβλα» και «τζατζίκι με μέλι».

Το εστιατόριο, που στεγάζεται στον αριθμό 1653 της Beacon Street, έχει καταφέρει μέσα σε σύντομο διάστημα να τραβήξει το ενδιαφέρον της γαστρονομικής κοινότητας της Βοστώνης — και όχι μόνο. Πρόσφατα, η εφημερίδα “New York Times” το συμπεριέλαβε στα 25 κορυφαία εστιατόρια της πόλης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «όπως δεν θα βρίσκατε σπαγγέτι αλά πουτανέσκα στη Βενετία, έτσι και στο ελληνικό μενού του “Μπαρ Βλάχα” δεν υπάρχει ίχνος από χταπόδι ή λαβράκι».

Η απουσία των «κλασικών» πιάτων της ελληνικής εστίασης δεν είναι τυχαία. Το «Μπαρ Βλάχα» έχει μια συγκεκριμένη αποστολή: να αφηγηθεί τη γαστρονομική ιστορία των Ελληνόφωνων Βλάχων, μιας νομαδικής, ορεινής κοινότητας που για αιώνες ζούσε – και μαγείρευε – μακριά από τις ακτές, δίπλα σε ρυάκια, δάση και στάνες.

Από τη στάνη στο τραπέζι

Πίσω από την επιτυχία βρίσκονται τέσσερις συνέταιροι: ο Δημήτρης Τσολάκης, η Κέιλα Παντίγια, η Νατάσα Μπρεσίνσκυ και ο Νικόλας Νικολάου. Με διαφορετικές διαδρομές, αλλά κοινό όραμα, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να φέρουν στη Βοστώνη ένα κομμάτι της «άλλης Ελλάδας» – αυτής που δεν προβάλλεται τουριστικά, αλλά αποτελεί την αυθεντική βάση της ελληνικής κουζίνας.

Το μενού του «Μπαρ Βλάχα» κινείται σε αυστηρά βλάχικα μονοπάτια. Πιάτα όπως μάγουλα μοσχαριού με κόκκινο κρασί και δαμάσκηνα, σαλιγκάρια με χόρτα και μανιτάρια δάσους, γίδα βραστή με τραχανά, αλλά και ένα τζατζίκι με μέλι – ανατρεπτικό, μα απόλυτα ισορροπημένο – αποτελούν μέρος μιας γευστικής πρότασης που σπάνια συναντάται εκτός Ελλάδας.

Η μαγειρική στηρίζεται σε τεχνικές ανοιχτής φωτιάς, πήλινων σκευών, γάστρας και κάρβουνου, ενώ η διακόσμηση του χώρου ενσωματώνει χειροποίητα υφαντά, ξύλο και υλικά που θυμίζουν καφενείο κάπου στην Πίνδο.

Μάρκετινγκ με ταυτότητα

Το επιχειρηματικό στοίχημα του «Μπαρ Βλάχα» είναι σαφές: η ανάδειξη ενός εναλλακτικού προσώπου της ελληνικής κουζίνας, με σαφείς γεωγραφικές και πολιτισμικές αναφορές. Πρόκειται για μια στρατηγική που ξεφεύγει από τη «λευκή φέτα – μπλε τραπεζομάντιλο» καρτ-ποστάλ και εισάγει στο διεθνές κοινό τη γαστρονομία των ορεινών χωριών της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας.ΒΛΑΧΑ 4

Η τοποθέτηση του brand «Βλάχα» δεν είναι απλώς αισθητική ή φολκλορική. Είναι περιεχομένου. Το αφήγημα στηρίζεται στην έννοια της φιλοξενίας όπως αυτή εκφραζόταν στους βλάχικους οικισμούς: χωρίς διακρίσεις, με ζεστασιά και γενναιοδωρία. Το σλόγκαν του εστιατορίου – «Από τη γη. Σερβιρισμένο με ελληνική ψυχή» – συνοψίζει την προσέγγιση.

Μια νέα φωνή της ελληνικής κουζίνας

Η επιτυχία του «Μπαρ Βλάχα» αποδεικνύει πως η διεθνής γαστρονομική σκηνή είναι έτοιμη να δεχθεί νέες εκφάνσεις της ελληνικής ταυτότητας. Όχι μόνο μέσα από τις παραδοσιακές εικόνες των νησιών, αλλά και μέσα από τις ιστορίες ανθρώπων που έζησαν κοντά στη γη, στη φωτιά και στη μνήμη.

Και κάπως έτσι, οι γεύσεις του Ασπροποτάμου βρήκαν θέση ανάμεσα στα καλύτερα πιάτα της Βοστώνης.

REPORTAZ TRIKALAIDEES CZ ΑΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΥΡΗΞ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΒΛΑΧΑ

Το κορυφαίο Ελληνικό εστιατόριο «Μπάρ Βλάχα» στη διεύθυνση 1653 Beacon St. Brookline Massachusetts. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΠΑΡ ΒΛΑΧΑ

Back to top button
Close
Close