Ελλάδα

Τα πρόσωπα πίσω από την Ομάδα ΔΙΑΣ – Οι ατρόμητοι δικυκλιστές αποκαλύπτονται

Της Φανής Χαρίση

Μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, δυο αναβάτες και μεγάλη ταχύτητα η τριπλέτα της επιτυχίας της ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης της ΕΛΑΣ. Το Sputnik συνάντησε μια ομάδα ΔΙΑΣ στη Θεσσαλονίκη και συνομίλησε με τον μάχιμο διοικητή της και μια αρχιφύλακα.

Οι αστυνομικοί που σπεύδουν να ανταποκριθούν πρώτοι για την καταστολή βίαιων κι εγκληματικών ενεργειών όπως ληστείες και συμπλοκές είναι οι αστυνομικοί της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης, άλλως της ομάδας ΔΙΑΣ.

Η… συνταγή της επιτυχίας της ομάδας ΔΙΑΣ είναι οι μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, οι δύο αστυνομικοί αναβάτες – ένας οδηγός και ο συνεπιβάτης ο οποίος μόλις φτάσουν στο συμβάν σπεύδει πρώτος- και η ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν εντός των μεγαλουπόλεων όσο κυκλοφοριακό κομφούζιο και αν επικρατεί.

Ο αστυνόμος Β’, Θεόδωρος Χαλκίδης είναι ο Διοικητής της ομάδας ΔΙΑΣ του κεντρικού τομέα Θεσσαλονίκης και υπηρετεί στην Ελληνική Αστυνομία 21 χρόνια. Το Sputnik τον συνάντησε μαζί με άλλα μέλη της ομάδας του στο Λευκό Πύργο σε ώρα υπηρεσίας.

τον κεντρικό τομέα ΔΙΑΣ της Θεσσαλονίκης υπηρετούν περίπου 90 αστυνομικοί και τα όρια της περιοχής που εκτελούν τα καθήκοντα τους είναι από την περιοχή της Τούμπας μέχρι τα όρια Κορδελιού- Εύοσμου και φτάνουν μέχρι και το Ρετζίκι.

«Έχουμε δηλαδή το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Δήμο Νέαπολης- Συκεών και το Ρετζίκι» είπε ο κ. Χαλκίδης και πρόσθεσε ότι «η ομάδα ΔΙΑΣ επειδή είναι περισσότερα άτομα μπορεί να ανταποκριθεί πιο εύκολα σε κάποια περιστατικά τα οποία εμπλέκονται πολλά άτομα, είτε σε σοβαρά επεισόδια, είτε σε ένοπλα περιστατικά».

© Sputnik
Ο Διοικητής της ομάδας ΔΙΑΣ κεντρικού τομέα Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Χαλκίδης

 

 

 

 

 

 

 

Τα περιστατικά που καλούνται να αντιμετωπίσουν είναι πολλά. Όπως «από το να χτυπήσει ένας συναγερμός σε ένα κατάστημα και πάμε να ελέγξουμε αν είναι όλα καλά μέχρι και περιστατικά που υπάρχει κίνδυνος ανθρώπινης ζωής».

Οι βάρδιες της ΔΙΑΣ είναι 24 ώρες ωστόσο όπως λέει ο κ. Χαλκίδης «αλλά η μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στις ώρες που υπάρχει μεγάλη παρουσία του κόσμου και υπάρχουν και συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης».

Σε περιόδους προ κορονοϊού όπου η κυκλοφοριακή κίνηση πολλές ώρες είναι ιδιαίτερα μεγάλη όπως λέει ο Διοικητής «υπήρχαν στιγμές που και για τις μηχανές ήταν δύσκολο να ελιχθούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα».

Εξάλλου, έχουμε δει ομάδες ΔΙΑΣ να τρέχουν με… ιλιγγιώδη ταχύτητα, να ανοίγουν τον δρόμο για να περάσει ένα ασθενοφόρο έτσι ώστε όπως είπε ο κ. Χαλκίδης «η πορεία του ασθενοφόρου που μεταφέρει ασθενή να είναι συνεχόμενη μέχρι το νοσοκομείο».

Η ταχύτητα που καλούνται να αναπτύξουν μέσα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κάποιες φορές είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή των μοτοσικλετών και τον τραυματισμό συναδέλφων τους.

«Έχουμε πολλά περιστατικά, δηλαδή τροχαία ατυχήματα ακριβώς επειδή είναι σε δύο ρόδες και είναι εύκολη η απώλεια του ελέγχου της μοτοσυκλέτα. Σε σύγκρουση με ένα όχημα είναι δεδομένη η πτώση οπότε υπάρχουν αρκετοί τραυματισμοί είτε μιλάμε για εκδορές, είτε για σπασίματα αλλά έχουμε χάσει και συναδέλφους της ΔΙΑΣ» ανέφερε ο κ. Χαλκίδης.

Η πανδημία και η τήρηση των μέτρων διενεργείται και τους ΔΙΑΣ και παρότι έχει περάσει ένας χρόνος γεμάτους με ελέγχους οι πολίτες είναι συνεργάσιμοι.

«Εμείς δεν είμαστε μόνο αστυνομικοί. Πρώτα από όλα είμαστε πολίτες και έχουμε και την ιδιότητα του αστυνομικού. Οπότε κι εμείς βιώνουμε όλο αυτή τη μη κανονικότητα που υπάρχει λόγω του κορονοϊού. Είναι λογικό να υπάρχει κάποια αντίδραση, δυσφορία από από κόσμο αλλά έχουμε συζήτηση και συνεργασία με τους πολίτες» ανέφερε.

Διαβάστε επίσης...

Back to top button
Close