MUST Read

Ο Ασπροποταμίτης Πρύτανης του ΑΠΘ στο αναπτυξιακό συνέδριο της Λάρισας

Εξήρε Αγοραστό και Μιχαλάκη για την συνεργασία και τον σταθμό μέτρησης στο Περτούλι

Ενδιαφέρουσες εισηγήσεις κατέθεσαν τα τρία πρόσωπα της φωτογραφίας στο ΙΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ FORUM ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ το οποίο πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Divani Palace» στη Λάρισα,και είχε  ως στόχο τον εντοπισμό των νέων επενδυτικών και παραγωγικών τάσεων, καθώς και των προκλήσεων που δημιουργούνται για τους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας.Επιτακτική η ανάγκη σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

Σε ένα από τα πάνελ συζητήσεων για την ανάγκη σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση υπερθεμάτισαν η υφυπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη, ο πρύτανης του ΑΠΘ κ. Νίκος Παπαϊωάννου, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ζήσης Μαμούρης, ο διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Σπύρος Πρωτοψάλτης, ο πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ κ. Κώστας Δέρβος και η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας κ. Ελένη Κολιοπούλου.

Ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Νίκος Παπαϊωάννου, μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τον περιφερειάρχη κ. Κ. Αγοραστό, με τον οποίο έχουν εξαιρετική συνεργασία. Μάλιστα με χρηματοδότηση της Περιφέρειας το ΑΠΘ εγκατέστησε στο δάσος Περτουλίου τον πρώτο σταθμό μέτρησης της κλιματικής αλλαγής σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Ο κ. Ν. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Μια αποκαρδιωτική εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στην εκπαίδευση και την απασχόληση τόσο σε κεντρικό επίπεδο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και σε περιφερειακό, παρουσίασε ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης(ΑΠΘ) κ. Νίκος Παπαϊωάννου. Κατά την ομιλία του, σημείωσε ότι «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει σωρεύσει συν τω χρόνω μία σειρά λανθασμένων πρακτικών και πολιτικών. Όλα αυτά που έχουν οδηγήσει σε ένα τέλμα δύσκολα διαχειρίσιμο: οικονομικό, διοικητικό, γραφειοκρατικό και αναχρονιστικό».

Πρόταση για τον κ. Παπαϊωάννου αποτελεί ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών των σχολών και η επένδυση στο εξαιρετικό ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας, ώστε να υπάρχουν προοπτικές επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης προκειμένου να σταματήσει το brain drain.

Ακόμη, αναφέρθηκε στην ανάγκη αύξησης του προϋπολογισμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, «για να αρθούν τα οικονομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια που επιβάλλονται στα δημόσια Πανεπιστήμιά μας, για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε υψηλών προδιαγραφών και επαρκές αριθμητικά διδακτικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας θα πρέπει να επανέλθουν στον πρωταρχικό τους σκοπό, που δεν είναι άλλος από την έρευνα, ώστε να προσφέρουν σε νέους και νέες τη δυνατότητα να ανελιχθούν ο καθένας στον τομέα του. Και τέλος το γραφειοκρατικό πλαίσιο που περιβάλλει όλα όσα προανέφερα, όπως και τη λειτουργία των ίδιων των σχολών μας, δημιουργώντας μία κατάσταση υδροκεφαλισμού από την οποία δεν μπορούμε να ξεφύγουμε, θα πρέπει να αναθεωρηθεί άρδην. Κι αυτό δεν μπορεί παρά να γίνει με τη συνδρομή της πολιτείας και του νομοθετικού σώματος».

φωτο trikalaidees

Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής Ν.Δ.,Νίκος Παπαϊωάννου, Πρύτανης ΑΠΘ,Λούκα Κατσέλη, Καθηγήτρια τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Back to top button
Close
Close