Επιχειρείν

Γαστρονομία και στρατηγικό μάρκετινγκ από τα βασικά συστατικά της τουριστικής ανάπτυξης στην Θεσσαλία

Στην αναγκαιότητα συσπείρωσης όλων των φορέων και των επιχειρηματιών που εμπλέκονται με τον τουρισμό ώστε μέσα από συγκεκριμένες δράσεις και στρατηγικές θα δώσουν ταυτότητα και προσανατολισμό στο παραγόμενο προϊόν του νομού ανέδειξε η χθεσινή και άκρως ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων και η Ένωση Ξενοδόχων της Λάρισας.

Με απώτερο στόχο να καθιερωθεί η περιοχή ως προορισμός τεσσάρων εποχών, μέσω των πολλαπλών μορφών του εναλλακτικού τουρισμού, εκπρόσωποι φορέων και πανεπιστημιακοί καθηγητές προέταξαν την ανάγκη συσπείρωσης γύρω από υπάρχουσες δομές και συλλογικότητες και τη δημιουργία μιας ομάδας εργασίας η οποία θα φροντίσει να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο οι διαθέσιμοι πόροι και το ανθρώπινο δυναμικό στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου.
Η αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων, μέσω της γαστρονομίας και κατ’ επέκταση του γαστρονομικού τουρισμού, ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ και η τουριστική δικτύωση, θα μπορούσαν να αποτελέσουν δομικά στοιχεία αυτής της στόχευσης, τόνισαν οι ομιλητές…
ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ειδικότερα ο καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας του ΤΕΙ Θεσσαλίας Ευστάθιος Βελισσαρίου, αναδεικνύοντας τον ρόλο της γαστρονομίας στη διαμόρφωση τουριστικού προϊόντος, τόνισε πως «η γαστρονομία ενός τόπου προορισμού θεωρείται ένα από τα βασικά συστατικά του τουριστικού προϊόντος, αλλά και της απόλαυσης των διακοπών, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους τουρίστες να αποκτήσουν γαστρονομικές εμπειρίες της τοπικής κουζίνας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους». «Μέσω του φαγητού, τόνισε ο κ. Βελισσαρίου, ο τουρίστας συνδέεται με την πολιτισμική και κοινωνική κληρονομιά του ταξιδιωτικού προορισμού που επιλέγει. Στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού έχει συμβάλει το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» το οποίο αποτελεί από το 2010 μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και το οποίο συνδέει και αξιοποιεί τον πολιτισμικό- γαστρονομικό πλούτο της χώρας με τα ξενοδοχεία της. Επίσης και το «Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας» που χορηγείται σε κέντρα εστίασης πιστοποιεί, ότι οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις προσφέρουν από άριστο έως ικανοποιητικό επίπεδο εδεσμάτων ελληνικής κουζίνας και αντίστοιχο επίπεδο υπηρεσιών». Κλείνοντας επισήμανε πως «με την αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων, μέσω της γαστρονομίας, δημιουργείται προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν, αλλά και ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας».
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Επίσης ο επίκουρος καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μέλος του εργαστηρίου τουριστικού σχεδιασμού έρευνας και πολιτικής κ. Θοδωρής Μεταξάς στην ομιλία του προσπάθησε να πείσει για τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού και ειδικότερα του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ, στην υποστήριξη της εικόνας της Λάρισας ως τουριστικός και όχι μόνο, προορισμός, αλλά να καταστεί επίσης σαφές ότι η συμμετοχή και η συνεργασία μεταξύ των φορέων είναι ζητούμενο όχι μόνο τοπικά αλλά και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Η σημερινή εκδήλωση ξεκινά, τόνισε ο κ. Μεταξάς, από την επιθυμία και το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του χώρου, να ακούσουν, να μάθουν, να συζητήσουν, να διαφωνήσουν και όλο αυτό λέγεται συμμετοχή μέσα από έναν διάλογο για πραγματικά προβλήματα τα οποία ζητούν λύσεις. Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να δοθούν λύσεις εναλλακτικές στην αντιμετώπιση καταστάσεων, δεν είναι εφικτό όμως να ασκηθεί πίεση όμως για συμμετοχή. Η συμμετοχή πηγάζει από το ενδιαφέρον της ανάδειξης τόσο των προβλημάτων αλλά και τη βασική επισήμανση ότι η Λάρισα διαθέτει μια εξέχουσα δυναμική η οποία μπορεί να δώσει πολλά σε θέματα τόσο τοπικής όσο και επιχειρησιακής ανάπτυξης με ποικίλα οφέλη».
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ
Για τον ρόλο της τουριστικής δικτύωσης ως εργαλείο μάρκετινγκ για φορείς και επιχειρήσεις μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της «Alpha Marketing» κ. Τάσος Γούσιος, ο οποίος ανέλυσε τις μορφές δικτύωσης, εστίασε στην ανάγκη για εξωστρέφεια και πωλήσεις και προέτρεψε να αξιοποιηθούν όλες οι υπάρχουσες θεσμικές και εξωθεσμικές συλλογικότητες με σημείο αναφοράς την Περιφέρεια Θεσσαλίας, μια και είναι ο ισχυρότερος θεσμικός φορέας που ασχολείται με την ανάπτυξη και προώθηση του τόπου.
Στην παρουσίασή του ο κ. Γούσιος αναφέρθηκε στα οφέλη που προκύπτουν κυρίως για τις επιχειρήσεις σε όλο το φάσμα των διαδικασιών του μάρκετινγκ, από τη διαμόρφωση του προϊόντος, την τιμολόγηση, τα κανάλια διανομής και την προβολή και περιέγραψε επιτυχημένα παραδείγματα με απτά αποτελέσματα από την Ευρώπη και την Ελλάδα.

Back to top button
Close
Close