Τρίκαλα

Συνεχίζει να στοιχειώνει η “Κατάρα” από τον “Κάμπο του Δεσπότη”τον οδικό άξονα

Το τμήμα της Εθνικής Οδού  από την Καλαμπάκα μέχρι τα Ιωάννινα είναι ιδιαίτερα  γνωστό καθώς ενώνει τις πόλης των δυο όμορων νομών.Ένας οδικός άξονας που πριν από δέκα περίπου χρόνια περνούσε  μέσα από τον ορεινό όγκο της Κατάρας και έγινε ιδιαίτερα γνωστός για τους ταξιδιώτες λόγω της μεγάλης του δυσκολίας  . Πρόκειται για μια διαδρομή 18 χιλιομέτρων με στενό δρόμο, ανηφόρες και στροφές που ειδικά τον χειμώνα με το χιόνι και τους πολύ δυνατούς  ανέμους τον καθιστούσε  σε ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα το ελληνικού δικτύου για πάνω από 40 χρόνια (μέχρι την ολοκλήρωση της Εγνατία Οδού το 2009).

Με υψόμετρο που φτάνει στον αυχένα τα 1690 μ. ήταν  ένας από τους δρόμους σε μεγαλύτερο υψόμετρο στην Ελλάδα.

Θρύλοι και παραδόσεις θέλουν το πέρασμα να πήρε το όνομα του από ένα δεσπότη των Ιωαννίνων που θέλησε να την διασχίσει το 1800 με προορισμό τα Τρίκαλα.Στη διαδρομή δεν άντεξε και όταν έφτασε σε κάποιο ξέφωτο, που σήμερα είναι γνωστό ως «κάμπος του δεσπότη», λίγο πριν ξεψυχήσει, καταράστηκε το μέρος…

Παρόλα αυτά και από το 2009 που δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα της ΚΑΤΆΡΑΣ και το παλιό οδικό δίκτυο συνδέθηκε με την Εγνατία, ένα χιλιόμετρο μετά την διασταύρωση στο Μαλακάσι, τα προβλήματα στο παλιό κομμάτι συνεχίζουν να παραμένουν.  Από την Καλαμπάκα και μέχρι την σύνδεση με Εγνατία ο δρόμος παραμένει σχεδόν ίδιος όπως παλιά . Οι οδηγοί συνεχίζουν να διατρέχουν κινδύνους και ταλαιπωρία με τις πολλές στροφές, με την  μια λουρίδα ανά κατεύθυνση ενώ χρειάζεται να διαθέτουν και ιώβεια  υπομονή τόσο οι οδηγοί των ΙΧ όσο και των φορτηγών .Οι μεν πρώτοι, για να προσπεράσουν κάποια νταλίκα, οι μεν δεύτεροι για να μην προκαλέσουν ατύχημα λόγω των κλειστών στροφών.

Παρόλα αυτά ο κίνδυνος ελλοχεύει κάθε φορά και το αποδεικνύουν τα εκατοντάδες περιστατικά τροχαίων θανατηφόρα και μη ……Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με τον υπάρχων μηχανισμό καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να κρατήσει το οδικό δίκτυο σε καλή κατάσταση στο μέγιστο του δυνατού  όλα αυτά τα χρόνια  .Μάλιστα στα μέσα του φετινού Αύγουστο  δαπάνησε ένα μεγάλο ποσό για να ανακατασκεύασει αρκετά χιλιόμετρα ασφάλτινου δικτύου αποκαθιστώντας ζημιές σε πολλά επικίνδυνα σημεία του δρόμου …ανακουφίζοντας κατά κάποιο τρόπο την διέλευση των διερχομένων τροχοφόρων  όπου ειδικά το καλοκαίρι λόγω του τουριστικού ρεύματος η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη…..Η λύση πλέον είναι μια και μοναδική και μόνο η αποπεράτωση του Ε65 μπορεί να βελτιώσει πλήρως την κατάσταση και να φύγει η κατάρα ..Μέχρι τότε υπομονή και αυξημένη προσοχή σε όσους διέρχονται από τον δρόμο …..

CZ TRIKALAIDEES 2018

Back to top button
Close
Close