High Lights

«Μαμαδοπαρέες Λάρισας!» και «Μαμάδες από Ν. Λάρισας»… το νέο Google της πόλης! (φωτο)

Στο Facebook, μεταξύ άλλων, υπάρχουν δύο ομάδες που αφορούν τις μαμάδες της περιοχής της Λάρισας. Αναφερόμαστε φυσικά στην ομάδα «Μαμαδοπαρέες Λάρισας!» που αριθμεί σήμερα 11.469 μέλη και την «Μαμάδες από Ν. Λάρισας» που αριθμεί 9.210 μέλη.

Σύμφωνα με τα «καταστατικά» τους, τα οποία είναι παρόμοια, οι ομάδες έγιναν με σκοπό τη συζήτηση, ανταλλαγή εμπειριών, αλληλοϋποστήριξη από/σε μαμάδες και μέλλουσες μαμάδες και γενικά σε γυναίκες έτσι ώστε να συζητάνε τον πολύπλευρο ρόλο μια γυναίκας στην κοινωνία. Δεκτά μέλη γίνονται μόνο από την ευρύτερη περιοχή της Λάρισας και απαγορεύονται οι άντρες.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν γίνεται να είσαι μαμά στην πόλη μας και να μην έχεις έρθει ποτέ σε επαφή με τις συγκεκριμένες ομάδες ή να μην είσαι μέλος τους!

Για να γίνει λίγο πιο κατανοητό αυτό που λέμε αρκεί να παραθέσουμε τα επίσημα στατικά στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Θεσσαλίας, σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία στον Νομό Λάρισας κάθε χρόνο είναι 19.500 περίπου (διευκρινίζεται ότι αθροίζονται μόνο τα στοιχεία του Δήμου Λάρισας, Αγιάς, Κιλελέρ και Τυρνάβου). Συγκεκριμένα στο Δήμο Λάρισας, ο παιδικός πληθυσμός νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ανέρχεται περίπου σε  14.500.

Οι δύο ομάδες έχουν δύναμη

Όχι μόνο λόγω του μεγάλου αριθμού των μελών τους, αλλά κυρίως λόγω της μεγάλης κινητικότητας αυτών, της άμεσης ανταπόκρισης και αλληλεπίδρασης και περαιτέρω λόγω τους εύρους των θεμάτων που αναρτούνται.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι δύο ομάδες στο Facebook λειτουργούν σαν μια τοπική μηχανή αναζήτησης (τρέμε Google), μικρών αγγελιών, διαφημιστική κοινότητα, ή σαν δελτίο καιρού!

Στις αναρτήσεις γίνονται ερωτήσεις και ζητούνται ή δίνονται πληροφορίες και απαντήσεις σχεδόν σε live χρόνο ανταπόκρισης.

Ερωτήσεις για γιατρούς, για δασκάλους και καθηγητές, για τεχνικούς πάσης φύσεως, για το τι καιρό κάνει στα παράλια (Πλαταμώνα και Αγιόκαμπο), για ενοικιάσεις και πωλήσεις κατοικιών, μόνιμων και εξοχικών, για πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών ή συχνά και για πράγματα που χαρίζονται. Για κουρέματα, βαφές μαλλιών και νυχιών, για καλλυντικά, για βαφτίσεις, για γάμους, για πάρτι, για catering και διακόσμηση. Για γυναίκες baby sisters, για γυναίκες που φροντίζουν αρρώστους και ηλικιωμένους, για γυναίκες που καθαρίζουν σπίτια. Για κουταβάκια που πωλούνται και χαρίζονται, για σκυλιά και γατιά που χάθηκαν ή βρέθηκαν. Για ανεύρεση εργασίας, για εταιρίες παροχής ενέργειας. Για το αν μπήκαν και πότε θα μπουν τα επιδόματα, για τις αιτήσεις στα ΚΔΑΠ, για συμβεβλημένους γιατρούς στον ΕΟΠΥΥ. Για το αν δουλεύει κάποια στο ληξιαρχείο, στην πρόνοια, στο ΙΚΑ κτλ γιατί χρειάζονται μια πληροφορία. Για tips τύπου 5minute crafts και αντικείμενα που βρέθηκαν για ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς!

Οι συγκεκριμένες ομάδες παρουσιάζουν μεγάλο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον καθώς σκιαγραφούν την τοπική κοινωνία και δη το γυναικείο πληθυσμό, τις ανάγκες και τους προβληματισμούς. Αποδεικνύουν δε, στην πράξη τη δύναμη των δικτύων σε φυσικό και κυρίως διαδικτυακό περιβάλλον και θα μπορούσαν να παράσχουν στους κοινωνιολόγους και ειδικούς στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία σημαντικό υλικό προς επεξεργασία και ανάλυση.

Back to top button
Close