Γνωρίστε το νέο Seat Arona TGI με κινητήρα φυσικού αερίου στην έκθεση ΚΑΡΟΥΤΑΣ !
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της, η Seat αναφέρει χαρακτηριστικά πως το νέο Arona CNG είναι το πρώτο SUV μοντέλο σε παγκόσμιο επίπεδο που εφοδιάζεται με κινητήρα που καταναλώνει φυσικό αέριο. Όπως και να ‘χει, το σίγουρο είναι πως πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά έκδοση CNG (Compressed Natural Gas) στη γκάμα του Ισπανού κατασκευαστή μετά από εκείνες που ήδη διατίθενται στις κατά τόπους αγορές για λογαριασμό των Mii, Ibiza και Leon. Επί της ουσίας, την κίνηση στο νέο Seat Arona TGI παρέχει ο γνώριμος, 3κύλινδρος και 12βάλβιδος 1.000άρης κινητήρας του VW Group, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 90 ίππους από τις 4.500 έως και τις 5.800 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ροπή της τάξης των 160 Nm, τα οποία αποδίδονται με τη σειρά τους σταθερά από τις μόλις 1.900 σ.α.λ. έως και τις 3.500 σ.α.λ. Για καλύτερη «οδηγησιμότητα και αποδοτικότητα», ο 3κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που προσφέρει ο 3κύλινδρος, τα επίσημα στοιχεία της ισπανικής εταιρείας μιλούν για τελική ταχύτητα της τάξης των 172 χλμ./ώρα και για επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 12,8 δλ.
Από εκεί και πέρα, το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από ένα συγκεκριμένο οπίσθιο πάτωμα δαπέδου. Παραπλεύρως αυτού εδράζεται ο «λαιμός» πλήρωσης των δεξαμενών, δίπλα ακριβώς από εκείνον του δοχείου αποθήκευσης της βενζίνης. Στην όλη διάταξη έχουν προστεθεί οι απαραίτητοι αισθητήρες πίεσης του φυσικού αερίου καθώς φυσικά και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ρυθμιστής της. Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας του 1.0 λίτρου έχει εξελιχθεί ειδικά για τις ανάγκες καύσης του φυσικού αερίου διαθέτοντας πιστόνια με επίστρωση χρωμίου-νικελίου, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Επίσης, όπως ανακοινώνει η Seat, ο στροβιλοσυμπιεστής είναι ελαφρύτερος, για μικρότερη αδράνεια, ώστε ο κινητήρας να αποδίδει τη μέγιστη απόδοσή του πιο ομαλά.
Το Seat Arona 1.0 TGI σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας κοστίζει 16.650 ευρώ και απαλλάσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Περιττό είναι να θυμίσουμε πως το CNG είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη ή το ντίζελ (σημ.: υπολογίστε πως αυτή τη στιγμή η μέση τιμή ανά κιλό κυμαίνεται κοντά στα 0,9 ευρώ), κάτι που αυτομάτως το καθιστά πολύ πιο οικονομικό από τα «παραδοσιακά» καύσιμα. Επιπλέον, το Compressed Natural Gas είναι πολύ πιο αποδοτικό από το ντίζελ, τη βενζίνη, ακόμη και από το LPG, καθώς η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που «δίνουν» 2 λίτρα υγραερίου, 1,3 λίτρα ντίζελ και 1,5 λίτρα βενζίνης. Το CNG, θυμίζουμε, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες της γης και θεωρείται ως το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του είναι το μεθάνιο.
SEAT ΚΑΡΟΥΤΑΣ
6ο ΧΛΜ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ, Τρίκαλα